مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ۲ نفر از متصرفان عرصه‌های طبیعی مریوان، با پیگیری جدی دستگاه قضایی به پرداخت جریمه نقدی و کاشت ۱۰ هزار اصله نهال محکوم شدند.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 30 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، سعدی نقشبندی اظهار داشت: یکی از متهمان در روستای "عصرآباد" به اتهام تخریب و تصرف هشت هزار و ۶۲متر مربع از اراضی ملی و قطع ۱۲۲ اصله درخت و ۲۳۱ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط، علاوه بر رفع تصرف از عرصه به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: این متهم همچنین در خصوص قطع ۱۲۲ اصله درخت جنگلی به پرداخت ۶ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال جزای نقدی و در خصوص ۲۳۱ اصله نهال جنگلی به پرداخت۵۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: افزود: در خصوص شکایت اداره منابع طبیعی، فرد متهم به پرداخت۱۵۶ میلیون و ۴۳۵ هزار ریال بابت خسارت ناشی از تخریب صورت گرفته و در خصوص قطع درختان هم به پرداخت یک میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال و در خصوص قطع نهال‌های جنگلی به پرداخت ۴۶۲ میلیون ریال و در خصوص اجرت المثل ایام تصرف مبلغ ۷۰ میلیون ریال در حق اداره منابع طبیعی محکوم شده است.

نقشبندی اضافه کرد: این متهم همچنین به انجام خدمات عمومی و کاشت پنج هزار اصله نهال جنگلی با هماهنگی کارشناسان اداره منابع و نظارت اجرای احکام کیفری ملزم شد.

وی افزود: متهم دیگر در روستای "عیسولی" به اتهام تخریب و تصرف ۶ هزار و ۳۷۰ مترمربع از اراضی ملی و قطع چهار اصله درخت و ۲۰ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به مراجع قضایی معرفی شده بود.

نقشبندی گفت: این متهم هم علاوه بر رفع تصرف از عرصه به ۱۱ ماه حبس تعزیری و در خصوص قطع چهار اصله درخت جنگلی به پرداخت ۲۱۰ میلیون ریال جزای نقدی و در خصوص ۲۰ اصله نهال جنگلی به پرداخت ۴۵ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: در خصوص شکایت اداره منابع طبیعی، متهم به پرداخت ۱۰۹ میلیون و ۶۷۱ هزار ریال بابت خسارت ناشی از تخریب صورت گرفته و در خصوص قطع درختان هم به مبلغ ۱۲۸ میلیون ریال و برای قطع نهال‌های جنگلی ۴۰ میلیون ریال و اجرت المثل ایام تصرف مبلغ ۳۰ میلیون ریال در حق اداره منابع طبیعی محکوم شد.

نقشبندی افزود: بر اساس حکم قضایی این متهم هم ملزم شد تا علاوه بر انجام خدمات عمومی پنج هزار اصله نهال را با هماهنگی کارشناسان اداره منابع و نظارت اجرای احکام کیفری کشت و مراقبت کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار