استاندار کردستان:
استاندار کردستان بر ممانعت از ضرر و زیان به مرغداران استان در ایام تعطیلات نوروز امسال تاکید کرد و گفت: در راستای رفع مشکلات بخشی از مرغ را با قیمت مصوب و بخشی هم با قیمت آزاد عرضه می شود که منافع آن هم به تولید کننده و هم مصرف کننده برسد.
کد خبر: ۹۵۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 24 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: اواخر اسفند سال گذشته از طریق برنامه تلویزیونی شبکه استانی به مردم اطمینان خاطر دادم که در کالا‌های اساسی مشکلی در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه مردم در چند روز اخیر برای تامین مرغ با مشکلاتی مواجه شدند، اضافه کرد: روز شنبه هفته جاری از چند مغازه موجود در سطح شهر بازدید داشتم و اکثر شهروندان هم از نبود مرغ گلایه‌مند بودند.

استاندار کردستان بر توجه به مصرف کننده و تولیذ کننده تاکید کرد و افزود: بی شک اگر مسوولان درست و براساس شرایط موجود تصمیم بگیرند این مسائل و مشکلات پیش نمی‌آید.

مرادنیا با بیان اینکه با دستور کار‌ها بخوبی پیش نمی‌رود، یادآور شد: سود کاهش قیمت مرغ در مقاطعی نه به جیب مصرف کننده و نه تولید کننده نرفته بلکه دلالان در این رابطه بیشترین بهره را بردند.

وی اظهار داشت: براساس تصمیم اخذ شده در چند روز اخیر در راستای رفع مشکلات بخشی از مرغ را با قیمت مصوب و بخشی هم با قیمت ازاد عرضه می‌شود که منافع آن هم به تولید کننده و هم مصرف کننده برسد.

اسناندار کردستان با اشاره به اینکه نباید تولید کننده را با چالش ضرر و زیان مواجه کرد، گفت: منصفانه سود تولید را باید مدنظر قرار داد تا تولید کننده هم با ضرر و خطر ورشکستگی مواجه نشود و مصرف کننده هم راضی باشد.

ورود بیش از ۸۱ هزار قطعه مرغ به کشتارگاه‌های کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از مصرف استان گوشت مرغ تولید می‌شود، گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون قطعه مرغ بیش از ۴۵ روزه در مرغداری‌های استان داریم.

محمد فرید سپری با اشاره به اینکه تصمیماتی گرفته شده تا مرغداران هم متضرر نشوند، افزود: بیشترین حمایت از صنعت مرغدارای استان که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آن شده صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: مرغدارانی که ۵۰ درصد مرغ‌های خود را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند می‌توانند مابقی را با قیمت آزاد به استان‌های دیگر صادر کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه روز گذشته ۸۱ هزار و ۳۱۵ قطعه مرغ وارد کشتارگاه‌های استان شد، افزود: ۱۶۵ تن مرغ روز گذشته از کشتارگاه‌ها خارج و در مغازه‌های سطح شهرستان‌های مختلف استان توزیع شد.

سپری با اشاره به اینکه ۶۶ تن مرغ گرم وارد سنندج شد، اضافه کرد: ۱۱ تن در دهگلان، ۱۸ تن در دیواندره، ۱۲ تن بیجار و ۲۰ تن در سقز و به همین نسبت به هم در دیگر شهر‌های استان مرغ توزیع شده است.

وی قیمت مرغ توزیع شده در استان را ۲۲۶ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام کرد و گفت: مرغ از کشتارگاه تحویل همکاران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌شود لذا می‌طلبد نظارت در سطح عرضه هم انجام شود که از شبکه خارج نشود.

توزیع ۵۴۰ تن میوه شب عید در کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهارداشت: براساس آمار موجود ۵۴۰ تن از ۹۵۰ تن پرتقال و سیب توزیع شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

خالد جعفری با اشاره به اینکه کیفیت میوه‌های عرضه شده قابل قبول است، افزود: سال گذشته برای خرید میوه شب عید ۱۸ میلیارد ریال یارانه پرداخت شد و امسال این میزان به بیش از ۲۴ میلیارد ریال می‌رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: هدف از اجرای طرح تامین میوه شب عید تنظیم بازار در این ایام و جلوگیری از افزایش قیمت میوه‌ها است.

محمد دره وزمی با اشاره به اینکه به هدف تنظیم بازار میوه شب عید در استان دست پیدا کردیم، افزود: تا قبل از توزیع پرتقال و سیب یارانه‌ای قیمت این میوه‌ها در استان بیش از ۱۵۰ هزار ریال بود و اکنون به حدود قیمت مصوب در بازار رسیده است.

وی اضافه کرد: هر کیلوگرم سیب قرمز به قیمت ۷۰ هزار ریال، سیب زرد ۹۰ هزار ریال و پرتقال هم ۱۱۵ هزار ریال در غرفه‌های مستقر در استان در حال توزیع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار