فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مرکزی از آماده‌ باش کامل نیروهای یگان این اداره کل در ایام نوروز و تشدید گشت وکنترل مناطق تحت مدیریت در ایام نوروز در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 16 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ،" عباس جودکی افزود " : به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات در حوزه شکار غیرقانونی و زنده گیری حیات وحش و یا ایجاد آلودگی های زیست محیطی ، در ایام نوروز گشت های حفاظتی محیط زیست مرکزی تشدید می شوند.
وی با اشاره به این که تمامی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان و پاسگاه های ۹گانه محیط بانی از روز چهارشنبه ۲۸ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل قرار دارند افزود: هر ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی تمهیدات ویژه ای از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان برای اعمال نظارت و پایش های مداوم در مناطق تحت مدیریت استان اتخاذ میشود.
جودکی یادآورشد: در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و تصرف غیر مجاز در مناطق ملی نیز وجود دارد و بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند،اما با نظارت و پایشی که یگان حفاظت محیط زیست خواهد داشت، در مناطقی که تحت حفاظت است از طریق تعامل با دستگاههای اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته میشود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان این که هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است، گفت: مردم فهیم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن های ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار