شهردار تهران گفت: نسل اتوبوس های برقی را با ظرفیت بخش خصوصی در خیابان جمهوری وارد می‌کنیم و در تلاش هستیم در ادامه از این نوع اتوبوس‌ها اضافه کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 16 March 2021

پیروز حناچی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از سه ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه شهید مدرس در خط ۶ و همچنین ایستگاه آهنگ در خط هفت مترو تهران اظهار داشت: یکی از ویژگی های این نوع اتوبوس ها به مصداق بنده جهش تولید است چراکه خط تولید اتوبوس ایران خودرو مدت ها بود که وانت پژو پارس تولید می کرد و با این سفارش ها این خط تولید فعال شد.

وی افزود: این اتوبوس ها برای استفاده معلولان مناسب سازی شده و آموزش رانندگان نیز در حال پیگیری است ضمن اینکه برای مناسب سازی مترو و سیستم حمل و نقل عمومی و فضای شهری از انجمن های معلولان نیز استفاده کرده ایم چراکه این افراد خود ذینفعان هستند.

به گفته حناچی ، در تهران حدود ۳۵ درصد مردم نیازمند استفاده از خدمات مناسب سازی معلولان و سالمندان در شهر هستند.

وی ادامه داد: در این دوره بعد از مدت ها اتوبوس های جدید را به شبکه اتوبوسرانی تهران با استفاده از تولید داخلی اضافه کردیم، این اتوبوس ها گازوییلی هستند اما با فیلترهایی که بر روی آنها نصب شده است حداقل استانداردهای یورو ۴و ۵ را دارد و خروجی آنها از هوای آلوده تهران مناسب تر است این درحالیست که قرار نبود اتوبوس های گازوییلی وارد کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه بهره برداری از خطوط مترو در یک سال سابقه نداشته است، گفت:به قول هایمان به مردم عمل کردیم و این امر نتیجه همکاری معاونت های مختلف شهرداری، مشاوران و پیمانکاران است و بهعنوان نقطه عطف در تاریخ شهرداری تهران به یادگار خواهد ماند.

وی ابراز داشت: سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و شرایط تحریم و سخت کرونا را تجربه کردیم کرونا نه تنها برای ما بلکه برای همه شهرداری ها کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها را نیز به دنبال داشت البته در این شرایط از کسی جز خداوند کمک نگرفتیم.

حناچی با اشاره به افتتاح ۹ ایستگاه مترو در سال جاری گفت: هر ایستگاه حدود ۳۰ هزار نفر به صورت عادی به استفاده کنندگان مترو اضافه می شود و اگر این ایستگاه ها تبادلی باشند تعداد استفاده کنندگان به ۵۰ هزار نفر افزایش می یابد.

وی افزود: به طور متوسط هر ایستگاه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است و در این شرایط سخت هم از بودجه شهرداری و از بودجه اوراق مشارکت که عمده ترین مشارکت دولت بوده است استفاده کردیم در بازپرداخت این اوراق ۵۰ درصد بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد دیگر بر عهده دولت است.

شهردار تهران تاکید کرد: هزینه نسبت به دوره های قبل اصلا قابل قیاس نیست هزینه حفاری تونل در گذشته کیلومتری ۵۰ میلیارد تومان و اکنون به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است از این هزینه ها رقمی نیست که در بودجه شهرداری بگنجد از این رو باید فکری جدی برای آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این دوره به قول خودمان در خصوص قطار ملی عمل کردیم گفت: پشتیوانه این کار پیگیری دستگاه های حاکمیتی و این امر یکی دیگر از مصداق های جهش تولید است.

حناچی اضافه کرد: با نیازی که در کشور و حتی در عرصه بین المللی وجود دارد دانش فنی این موضوع را از طراحی آغاز و تغییرات بعدی آن به راحتی در حوزه معاونت حمل و نقل و مشاوره امکان پذیر کردیم.

وی با اشاره به بهره برداری از ۲ پایانه مترو گفت: در شبکه مترو تهران ۴ پایانه داریم که ۲ مورد از آن قابل بهره برداری است همچنین کلنگ خط ۱۰ مترو زده شد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: سال آینده نیز نوسازی اتوبوس ها و تاکسی های فرسوده و بهره برداری از۱۲ ایستگاه دیگر را در دستور کار داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار