مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: کمیته پدافند زیستی ستاد مقابله با کرونا استان با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در استان و افزایش خطر، با جدیت بیشتری به فعالیت‌ها ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 15 March 2021
 
اقدامات پدافند زیستی سمنان در مقابله با کرونای جهش‌یافته جدی‌تر می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج کارخایی روز دوشنبه در نشست مشترک کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مبارزه با کرونا و کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی و خدات بهداشتی و درمانی استان ابراز داشت: خطرات ویروس جهش یافته به علت قدرت انتشار آن افزایش یافته است و ضرورت دارد اقدامات کنترلی، رعایت شیوه نامه بهداشتی و مشارکت‌های همگانی نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های واکسیناسیون در کشور به درستی اجرا می‌شود افزود: با وجود محدودیت‌ها، واکسیناسیون طبق اولویت‌ها درکشور انجام می‌شود و نیازهای کشور را بطور کامل برطرف می‌کند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: سمنان از لحاظ تعداد نمونه‌گیری و رهگیری بیماری، جزو استان‌های پیشرو در کشور است.

کارخایی بیان کرد: در ایام نوروز به علت تردد زیاد، رزمایش فجر و کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا باید با همت مضاعف ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: در این رزمایش، ارائه خدمات غیرضروری به مبتلایان کووید-۱۹ ممنوع و فرهنگ قرنطینه اشاعه پیدا می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: به‌ روزرسانی اصول پدافند غیرعامل مبتنی بر کاهش آسیب‎ پذیری‌ها به منظور تداوم همیشگی آن در مقاطع مختلف اهمیت دارد زیرا منجر به تداوم خدمات ضروری می‌شود.

افزایش ترددها و نگرانی مضاعف درباره کرونای جهش یافته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: ویروس کرونا معضلی است که ابعاد زیادی از جمله سلامت، اقتصاد و امنیت جامعه را تهدید می‌کند و از این رو ارزش پدافند غیرعامل را به درستی نشان داد.

نوید دانایی ادامه داد:  توجه به مبانی و اصول پدافند غیرعامل در برابر کرونا، بحران فعلی را تاحدی کنترل کرد در غیر این صورت بحران‌های بزرگتری به وجود می‌آمد.

وی افزود: لازم است با تداوم توجه به اصول پدافند غیرعامل، در زمینه مقابله با نوع جهش یافته ویروس کرونا آمادگی‌های لازم در استان سمنان ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: افزایش ترددها در کشور و استان، نگرانی‌ها در خصوص ویروس جهش یافته انگلیسی را افزایش می‌دهد و آمادگی بسیار زیاد دستگاه‌های خدمت‌رسان لازم است.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: با فوت ۱۰۰ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۳۳۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری  با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و ۹۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۶۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسید.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار