امام جمعه اقلید به نقش و سود کلان دلالان و واسطه‎‌ها اشاره و بر لزوم نظارت دقیق‎تر و بیشتر تأکید کرد و گفت: به دلیل عدم نظارت درست و برخورد لازم، نظم بازار بهم ریخته است.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 13 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه  این شهر به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه معیشت مردم و فرمایش ایشان در مورد قیمت میوه و سایر کالاهای مورد نیاز برای شب عید اشاره و تأکید کرد: براساس تأکید و فرمایش مقام معظم رهبری، مسؤولان باید توجه ویژه به مشکل معیشتی مردم داشته و در راستای رفع آن بکوشند.

وی به نقش و سود کلان دلالان و واسطه‎‌ها اشاره و بر لزوم نظارت دقیق‎تر و بیشتر تأکید کرد و گفت: به دلیل عدم نظارت درست و برخورد لازم، نظم بازار بهم ریخته است.

طالبی در ادامه از همت جهادی گروه جهادگر مکتب سلیمانی گام دوم انقلاب اسلامی در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به افراد، آسیب‌شناسی و نیازسنجی در سطح روستاها و شهرها و پیگیری آن از مسئولان مربوطه، پیگیری حل مشکل زمین مسکن برای نسل جوان و افرادی که مشکل دارند، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای محرومان، توزیع لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، اجرای مسابقات فرهنگی، همکاری با ادارات و نهادهای مختلف، واکسیناسیون دام و...از جمله تلاش‌های صورت‌گرفته در این مدت بود.

امام جمعه اقلید به عقب‌نشینی اروپا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تصویب قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: اروپا به عواقب بد این کار پی برد و به دلیل ترس از واکنش شدید جمهوری اسلامی ایران و قدرت گرفتن مصوب مجلس شورای اسلامی از تصویب این قطع‌نامه خودداری کرد.

طالبی افزود: اروپا به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی برده است و به این نتیجه رسید که فشار حداکثری علیه این کشور، نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه عکس‌العمل تندتری به دنبال دارد.

خطیب جمعه اقلید این عقب‌نشینی را نتیجه وحدت و مقاومت خواند و یادآور شد: ممکن است عقب‌نشینی آن‌ها تاکتیکی باشد اما این کوتاه آمدن پیش از آنکه محصول دیپلماسی باشد، نتیجه گفتمان مقاومت است.

وی ادامه داد: باید مراقب و مواظب باشیم که دشمن هروقت فرصتی عایدش شود به تمام تعهدات‌شان پشت‌پا می‌زند چراکه به گفته خودشان تنها به دنبال منافع خود بوده و هرجا منافع‌شان ایجاب کند به بهانه‌های مختلف تمام تعهدات را نادیده می‌گیرند.

طالبی با بیان اینکه نباید به این عقب‌نشینی دلخوش بود، بلکه باید هوشیار باشیم، تصریح کرد: تذکرات مقام معظم رهبری را نباید فراموش کرد و همانگونه که ایشان فرمودند، این‌بار نوبت آنها است که ما نتایج عملی ببینیم و تمام تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای علیه ایران برداشته شود.

اشاره به سفر پاپ (رهبر کاتولیک‌های جهان) به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی و دفاع ایشان از اهل کتاب و بیان ظلم داعش، دفاع از بسیجیان عراق، درد و رنج ملت‌های منطقه در نتیجه جنگ و محاصره اقتصادی و کوچ اجباری و... و نیز مناسبت‌های ملی و مذهبی ازجمله سالروز تأسیس بنیاد شهید، میلاد باسعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع)، رحلت یادگار امام خمینی (ره)، شهادت مهدی باکری و...از دیگر مسائلی بود که در خطبه‌ امروز اقلید مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار