استاندار فارس گفت: قطعا تمام دلسوزان نظام بر الزامات یک انتخابات رقابتی، مشارکتی و پرشور واقف هستند و زمینه‌های مشارکت پرشور مردم در انتخابات آتی را فراهم خواهند کرد و ما نیز به عنوان امین نظام و مردم، به رای دهندگان اطمینان می‌دهیم که از رای آنها پاسداری خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۴۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 10 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: قطعا در این انتخابات، رقابی بین تمام گروه‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی صورت خواهد گرفت و کسانی که خود را معتقد به نظام و قانون اساسی می‌دانند در این میدان حضور خواهند یافت و مردم یقین دارند که از همه تفکرات سیاسی در این انتخابات حضور خواهند داشت.
او ادامه داد: هیات‌های اجرایی نیز با تعاملی که فرمانداران با هیات‌های نظارت خواهند داشت با حضور افراد معتمد، معتقد، متدین و صادق شکل خواهد گرفت و هیات‌های نظارت برابر با مستندات قانونی همکاری لازم را خواهند داشت تا در زمینه تعیین شعب و افراد حاضر در شعب تصمیم گیری شود و مراحل اجرایی انتخابات از هم اکنون با یک برنامه منظم پیش رود.
وی با اشاره به اهمیت و نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهاد قانونگذاری محلی افزود: عملکرد شوراها می‌تواند در رفاه و آسایش مردم به ویژه در حوزه خُرد شهری و روستایی اثرگذار باشد و لازم است که شاخص‌های مورد نیاز افراد توسط معتمدین، علما، روحانیان و گروه‌های مرجع بیان شود و راهنمایی های لازم صورت گیرد، هرچند اطمینان داریم که مردم از آگاهی لازم برخودار هستند و افراد اصلح را انتخاب خواهند کرد.
استاندار فارس بیان کرد:در بحث انتخابات ریاست جمهوری هم امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ برگ زرین دیگری بر موفقیت‌های نظام افزوده شود.
رحیمی گفت:ما به عنوان دستگاه اجرایی و نماینده دولت وظیفه اجرای انتخاباتی امن، سالم و قانونمند را بر عهده داریم و ملاک عمل ما مُر قانون است و در این راه با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست جمهوری می‌کوشیم که زمینه برای یک مشارکت حداکثری فراهم شود تا فردی به کرسی قوه مجریه تکیه بزند که دارای آرای بالایی باشد تا علاوه بر مقبولیت عمومی، در سطح بین‌المللی نیز قدرت چانه‌زنی داشته باشد.
او افزود: قطعا تمام دلسوزان نظام بر الزامات یک انتخابات رقابتی، مشارکتی و پرشور واقف هستند و زمینه‌های مشارکت پرشور مردم در انتخابات آتی را فراهم خواهند کرد و ما نیز به عنوان امین نظام و مردم، به رای دهندگان اطمینان می‌دهیم که از رای آنها پاسداری خواهیم کرد.
استاندار فارس گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران مکلف به رعایت قانون هستند و هرگونه استفاده از امکانات دولتی برای تبلغ له یا علیه هر فردی ممنوع است.
رحیمی افزود: البته این ممنوعیت تمام دستگاه‌های حاکمیتی که از امکانات عمومی استفاده می‌کنند را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: البته دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که برای برگزاری انتخابات با فرمانداران حوزه‌های انتخابیه همکاری لازم را داشته باشند تا انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

متخلفان چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود


استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه رعایت نظم و امنیت و تامین آسایش شهروندان همواره در دستور کار مسئولان استان بوده است گفت: بر همین اساس در چهارشنبه سوری امسال کسانی که آسایش، آرامش و امنیت شهروندان را بر هم بزنند تا پایان تعطیلات در بازداشت نیروی انتظامی خواهند بود.
رحیمی افزود: البته اطمینان داریم همانند سال‌های اخیر که مردم خودشان حافظ نظم و امنیت بوده‌اند در ایام پیش رو هم چنین خواهد بود.


نظارت بر بازار شب عید تشدید شود


استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید گفت: بحث تنظیم بازار و نظارت بر آن از جمله مباحثی است که مردم حق دارند در مورد آن سوال کنند.
رحیمی افزود: قطعا مردم نحوه عملکرد و نظارت ما را در این زمینه قضاوت می‌کنند و انتظار است که مسئولان و متولیان امر از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت با کمک اصناف و بسیج نظارت کافی بر نحوه توزیع و قیمت میوه، مرغ، گوشت، برنج و شکر داشته باشند.
او گفت: البته اکثر بازاریان ما انسانی‌هایی شریف، منصف و مردمدار هستند اما ممکن است عده‌ای معدود به دنبال سوء استفاده باشند که وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که با آنها برخورد کنند.
استاندار فارس از فرمانداران خواست که در این زمینه با سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و نیروهای نظامی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

اقدامات ارزنده‌ و ماندگاری در سایه همدلی در استان رقم خورد


استاندار فارس، با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته اقدامات ارزنده‌ای در سایه همدلی در این استان رقم خورد گفت:در زمینه رسیدن به بسیاری از اهداف و برنامه‌ها در استان و ایجاد آرامش و رفاه برای شهروندان، افراد و گروه‌های بسیاری از جمله نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، اعضای شورای تامین و فرمانداران طی این مدت همکاری و همراهی خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.
رحیمی افزود: در زمینه بودجه و اعتبارات و استفاده از ظرفیت قانون هم تلاش‌های خوبی شده است هرچند تا رسیدن به حد نیاز فاصله است اما آن امکاناتی که در حد قانون بودجه بود و حتی بیش از آن را توانستیم به دست آوریم.
وی افزود: در بحث اعتبارات استان در سال‌های گذشته شاهد تحقق ۷۳ درصدی بودیم که امسال این عدد تقریبا ۲ برابر شده است.
استاندار فارس افزود: در این ایام برای نخستین بار در طول تاریخ کلانشهر شیراز، تکیه ما از استفاده از منابع آب زیرزمینی و آب سد برای تامین آب آشامیدنی معطوف به استفاده از آب پایدار با اجرای خط دوم انتقال آب از سد درودزن شد.
رحیمی گفت: در طول تاریخ کلانشهر شیراز تا قبل از اتصال به تصفیه خانه شماره ۲ این شهر ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش دفع بهداشتی فاضلاب بودند که با افتتاح این تصفیه خانه ۶۰۰ هزار نفر به این جمعیت افزوده شد.
او اضافه کرد: برای اولین بار خواسته‌های مردم شهر صدرا در قالب اجرای تصفیه خانه فاضلاب این شهر و برون رفت از بن بست محقق شد.
استاندار فارس گفت: همچنین به واسطه اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای که در زمینه گازرسانی به نقاط مختلف استان انجام گرفته از جمله گازرسانی به ۹۸ درصد شهرها، ۹۶ درصد روستاها و ۷۰۰ واحد صنعتی، برای اولین بار فارس به عنوان استان سبز معرفی شد.
رحیمی ادامه داد: برای نخستین بار از زمان اجرای پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، در طول یک سال افزون بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به این پروژه نقدینگی تزریق شد و در حال تزریق است و امیدواریم با تلاش بیشتر پیمانکار پروژه این آزادراه تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: راه آهن اقلید – یزد هم به عنوان یکی از خطوط ریلی اثرگذار که مسیر ما به شرق کشور را افزون بر چهار ساعت کوتاه می‌کند تا پایان دولت به نتیجه خواهد رسید.
استاندار فارس بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم افزون بر پنج بیمارستان تا پایان دولت آماده افتتاح خواهیم داشت و بیش از یک هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی استان افزوده خواهد شد.
رحیمی ضمن قدردانی از کمک‌ها و حمایت‌های مومنانه مردم در ایام تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا افزود: طی این مدت از سوی مردم مومن استان و با هماهنگی و همکاری ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه، فرمانداران، سپاه و بسیج در قالب قرارگاه‌های مختلف، افزون بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کمک به نیازمندان استان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار