مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز اعلام کرد که خانواده یک جوان در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز دیه فرزند جوانشان را به امر مقدس مدرس سازی اهدا کردند.
کد خبر: ۹۴۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 10 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد دلاوریان گفت: خانواده ی زنده یاد محسن والی پور که به تازگی طی حادثه ای در روستای ولیان شهر کوهسار شهرستان ساوجبلاغ به رحمت ایزدی پیوسته، اقدام به این حرکت خداپسندانه کردند.

وی بیان داشت: این خانواده مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان را با پیوستن به پویش آجر به آجر به مدرسه سازی استان البرزاختصاص دادند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز با اشاره به اینکه البرز به علت جمعیت بالا و مهاجرت بی رویه سالانه با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه است، یادآورشد: این استان از لحاظ سرانه فضای آموزشی رتبه آخر کشور را دارد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش مشکلات فضای آموزشی در البرز نیاز به همراهی مردم با هرتوان مالی، خیرین و افزایش اعتبارات دولتی و استانی دارد.

دلاوریان با بیان اینکه تراکم دانش آموزی کلاس های درس در البرز بالاتر از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: برخورداری دانش آموزان این استان نیاز به مشارکت بیشتر مردم درپویش ” طرح آجربه آجر ” و ” من مادرم ، بچه های ایران فرزند من ” دارد.

وی به افزایش سالانه ۱۳ هزار نفربه جمعیت دانش آموزی البرزپرداخت و اضافه کرد: سرانه آموزشی البرز ۳.۲۰ متر مربع به ازای هردانش آموز است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز بیان داشت: سرانه فضای آموزشی کشوری ۵.۱۸ متر مربع است.

وی افزود: برای ساخت کلاس درس در این استان مهاجرپذیر نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی داریم.

دلاوریان تاکید کرد: تا کنون حدود نیمی از مدارس البرز توسط خیرین ساخته شده که باز هم به دلیل کمبود فضای آموزشی دراستان به مشارکت بالای آنها در امر مقدس مدرسه سازی با مراجعه به سایت ajorBajor.ir و همچنین سایت MehreMadrese.ir نیازداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار