مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد که با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی و سرد به البرز با هدف مقابله با حوادث طبیعی اعضای ستاد مدیریت بحران به حالت آماده باش در آمدند.
کد خبر: ۹۴۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 10 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد رضا فلاح نژاد اظهار داشت: تحلیل  آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی قوی و سرد در منطقه البرز مرکزی در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه می باشد که به موجب آن کاهش محسوس دما ۷ تا ۱۱ درجه نسبت به امروز ، وزش باد شدید و لحظه ای ، رگبار برف و باران و رعد و برق مورد انتظار است . 

وی اضافه کرد: فعالیت سامانه ناپایدار سبب رگبار برف و باران ، رعد و برق، باران یخزده و تگرگ ، وزش باد شدید و لحظه ای ، کاهش محسوس دما خواهد بود.

فلاح نژاد خاطرنشان کرد که طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این سامانه از اوایل وقت جمعه ۲۲ اسفند تا اوایل شب شنبه ۲۳ اسفند ماه جاری  فعال خواهد بود که مخاطرات احتمالی مانند کاهش میدان دید اختلال در تردد جاده ای ،  آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی ، یخبندان و لغزندگی سطح جاده ، ریزش سنگ و سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی را به دنبال دارد.  

وی گفت:  بیشترین مناطق هدف  ارتفاعات شمالی و جاده های کوهستانی خواهد بود که می طلبد مسافران از هرگونه  توقف در دامنه کوه ها به دلیل سقوط بهمن و بارش برف خودداری کنند.

مدیرکل بحران استانداری البرز بیان داشت:  مسافران از سفرهای غیر ضرور و کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی اجتناب کنند و در صورت ضرورت سفر خودرو را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و ارتباطی مناسب حین گذر از جاده های کوهستانی مجهز کنند.

فلاح نژاد تاکید کرد که با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف انرژی گرمایشی می طلبد شهروندان در مصرف نهاده های انرژی صرفه جویی های لازم را داشته باشند.

استفاده از کود دامی در پای درختان ، تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها ، مرغداری ها و دامداری ها با توجه به کاهش محسوس دما، محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی ، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط ، ایجاد پوشش بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر ( پلاستیک سیاه ، گونی، پلی اتلین و نایلون ) ، خودداری از انجام هرس درختان ، عدم کود دهی استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی ، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات ( در ساعات نزدیک صبح و بامداد ) ، مالچ پاشی در سطح باغات _ توصیه به عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمالا دما به زیر صفر می رسد ، حفاظت درختان از طریق مبارزه با باکتری های مولد هسته یخ با استفاده از باکتری کش ها ، تخلیه آب و جمع آوری لوله ها ، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر ، استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی و محافظت از ادوات کشاورزی با توجه به روند کاهشی دما ، استفاده از روعن ولک برای جلوگیری از باز شدن شکوفه ها ، پاک سازی ، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخر ها 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار