استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ایام تعطیلات نوروز و مسافرت های پیشرو به استان، شرایط آسیب پذیری و خطر در حوزه شیوع کرونا برای استان متصور است.
کد خبر: ۹۴۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 08 March 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور و سایر اعضای ستاد برگزار شد.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: با توجه به سکونت جمع کثیری از هم‌استانی ها در مناطق شمالی کشور و شهرهای تهران و مشهد و مسافرت این عزیزان به استان در ایام تعطیلات نوروز و همچنین مسافرتهای زیادی که از استانهای دیگر به شهرستان چابهار انجام می‌شود، در این ایام خطر تغییر شرایط فعلی و تبدیل از وضعیت آبی به قرمز و ابتلاء به شرایطی همچون استان خوزستان قابل پیش بینی است.

وی افزود: مسافرتها به چابهار در ایام تعطیلات بهمن ماه، جهش مشهودی در آمارهای ابتلا به بیماری کرونا را نشان می دهد که این امر لزوم افزایش رعایت پروتکلها از جمله خودداری از مسافرت‌ها و رعایت فاصله گذاری و دوری از تجمعات را ضروری می‌کند.

استاندار تاکید کرد: با توجه به این شرایط باید از هرگونه عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی پرهیز کرد و از حداکثر ظرفیت برای اطلاع رسانی به مردم و تبیین و تشریح شرایط استفاده نمود.

وی افزود: مسئولین ستاد مقابله با کرونا در استان و در شهرستان ها باید با مصاحبه در برنامه های تلویزیونی و فضای مجازی نسبت به آگاه سازی، اطلاع رسانی اقشار مختلف و ارائه هشدارهای لازم برای شرایط پیش رو اقدام نمایند.

موهبتی تاکید کرد:با توجه به برپایی مجالس عروسی در تالارها در ایام پیش رو، باید نظارت دقیق بر رعایت پروتکل ها در تالارها انجام شود و با تالارهای متخلف برخورد و پلمپ شوند.

وی خاطر نشان کرد: روند بیماری‌یابی و افزایش تستها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در اختیار داشتن آمار دقیق از میزان شروع ویروس کرونا امکان تصمیم‌گیری به موقع و متناسب با شرایط توسط مسئولین و ایجاد تدابیر لازم را فراهم می کند.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا رعایت هر چه دقیق تر و جدی تر پروتکل ها با توجه به انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی را به استان خواستار شد و افزود: در شهرستان ها گشت های مشترک از همه اعضای ستاد اعم از فرمانداری، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان و سایر اعضا تشکیل شود و با متخلفین برخورد قاطع صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار