رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز بابیان اینکه عزت، آرامش، امنیت و توفیق خدمت در این کشور مدیون شهدا است، گفت: تجلیل از مقام شامخ شهادت و شهید وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۹۴۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 07 March 2021

تجلیل از مقام شهید وظیفه همگانی است

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین روحی یزدی در نشست هماهنگی ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، گفت: ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا است که به مناسبت تأسیس بنیاد شهید در تقویم کشور ثبت و ضبط ‌شده است.

وی اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌صورت وظیفه و تکلیف اجتماعی، فرهنگی و دینی خود در این عرصه حضور پیداکرده تا با حضور خود بتواند نقش بیشتری را در اجرا و تجلیل هرچه بهتر و بیشتر از مقام شهدا و بزرگداشت روز شهید داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به سخنانی از امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل و عظیم الشان فرمودند «ملتی که برای شهادت ایستاده است مشکلات در او اثر ندارد» که این جمله‌ای جاودانه است که امام نمی‌فرمایند مشکلات ندارد بلکه می‌فرمایند مشکلات در او اثر نمی‌گذارد یعنی آن راست‌قامتی، استقامت و مقاومت در برابر مشکلات از آثار و برکات خون شهداست.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در مناسبت‌های مختلف فرمودند «بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور حیاتی و ضروری است» و نیز در فراز دیگری فرمودند «من عقیده راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست» و در جای دیگر فرمودند «گاهی رنج زنده نگه‌داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست» که این ها همه نشان‌دهنده اهمیت بزرگداشت شهید و جایگاه شهید است که ارزش این جلسه را برای ما به خوبی روشن ساخته و ترسیم راه آینده خواهد بود.
وی اضافه کرد: با فضای عمومی که در جامعه به خصوص در فضای مجازی ایجاد شده علیرغم اینکه دستگاه‌های متعدد برای معطر کردن این فضا به عطر شهدا زحمت تلاش می‌کنند،اما امروز جایگاه شهید و شهادت برای نسل کنونی و نسل آینده کشور آن‌گونه که باید و شاید تعریف‌شده نیست.

روحی یزدی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم از ظرفیت دستگاه‌هایی که در تولید فیلم‌های کوتاه و دیگر تولیدان رسانه‌ای می‌توانند نقش‌آفرین باشند استفاده کنیم و این دستگاه‌ها باید نقش بسزا و قابل ‌توجهی را داشته باشند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان تأکید کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید برای بزرگداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا تلاش کنیم، صداوسیما می‌تواند از این فرصت استفاده کند و در معرفی شهید نقش و جایگاه شهید و شهادت در جامعه تلاش کند، شهرداری نیز با امکانات خود ازجمله آذین‌بندی و فضای محیطی تلاش کند، همه باید نقش خودشان را در بزرگداشت و تجلیل از این روز و این جایگاه به خوبی و به‌طور شایسته ایفا بکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار