مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد:
مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی چرخ‌دنده صنعت تولید است، گفت: فعالیت‌های نمایشگاهی به‌دلیل اینکه در خدمت صنایع مختلف هستند به عنوان یک صنعت شناخته شده، چیزی که در ایران مغفول واقع شده است.
کد خبر: ۹۴۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 06 March 2021

به گزارش تابناک رضوی، سعید صیفی در اولین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیئت مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، اظهار کرد: مهمترین آثار صنعت نمایشگاهی در انتقال تبادل، سرمایه‌گذازی، شاخص رقلبت بندی، ارتقاء کمی و کیفی و غیره و سالانه سرمایه‌گذاران ۱۳۱ میلیون دلار هزینه می‌کنند که نیمی از آن در صنعت نمایشگاهی و نیمی دیگر در صنعت گردشگری هزینه می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری و تاثیرپذیری زیادی در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری دارد، هزینه‌ای که نمایشگاه‌ها است در سایر بخش‌ها ۶ برابر بوده و این مهم اهمیت بازدیدکننده و غرفه‌دار را بیش از پیش نشان می‌دهد.
نایب رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران با بیان اینکه سالانه ۳۲ هزار نمایشگاه در جهان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها بیش از ۴۵ میلیون غرفه‌دار داریم و ۷۰ درصد نمایشگاه‌ها در کشورهای اروپایی بوده و در جهان بیشترین مخاطب را آلمان دارد.
صیفی تصریح کرد: سالانه نزدیک به ۶ میلیون دلار درآمدزایی در صنعت نمایشگاهی داریم، انجمن‌های مختلف در بحث نمایشگاه‌ها فعال هستند که شامل ۷۶۸ سازمان از ۶۳ کشور است.
وی با ذکر این نکته که صنعت نمایشگاهی چرخ‌دنده صنعت تولید است، تاکید کرد: فعالیت‌های نمایشگاهی به‌دلیل اینکه در خدمت صنایع مختلف هستند به عنوان یک صنعت شناخته شده، چیزی که در ایران مغفول واقع شده است.
مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد با اشاره تاثیرات منفی کرونا در برگزاری نمایشگاه‌ها، بیان کرد: تاثیر کووید ۱۹ در نمایشگاه‌ها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در جهان در سال ۲۰۲۰ بود و ۲۲۴ میلیارد دلار از درآمد نمایشگاهی به دلیل ضرر اقتصادی کووید ۱۹ حاصل نشده است؛ نزدیک به ۳ هزار نمایشگاه لغو شد و ۱۲۴ میلیارد دلار برای غرفه‌دار و نمایشگاه‌داران خسارت وارد کرد.
صیفی گفت: نزدیک ۴ میلیون بازدیدکننده در بیش از ۱۰۰ نمایشگاهی که سالانه در ایران برگزار می‌شود و به دنبال توسعه صنعت نمایشگاهی هستیم و امیدواریم با ریشه‌کنی کرونا هرچه سریع‌تر شاهد روش روزافزون یک صنعت بکر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار