مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: واحدهای ریخته گری در این استان به لحاظ آلایندگی شدیدی که دارند بایستی هر چه سریع تر ساماندهی و به خارج از مناطق مسکونی منتقل شوند.
کد خبر: ۹۴۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 28 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک، صنایع آلاینده هوا از جمله ریخته گری ها بایستی در خارج از محل سکونتگاهی ساماندهی شوند.

وی اظهار داشت: در اجرای این قانون، صنایع آلاینده هوا که در مجاورت سکونتگاه ها واقع شده اند و به دلیل بی توجهی به الزامات زیست محیطی و ایجاد آلودگی سلامت شهروندان را به خطر می اندازند در صورت عدم توجه به اخطاریه های محیط زیست در جهت رفع آلایندگی و یا استفاده از فناوری های نوین ، موظف به انتقال به شهرک های صنعتی یا مکان های مجاز محیط زیست خواهند بود.
وی گفت: بر همین اساس برای واحدهای ریخته گری استان البرز محلی در شهرک صنعتی اشتهارد جانمایی شده ولی هنوز برای انتقال این واحدها پیشرفت قابل قبولی را شاهد نبوده ایم.

حکیمی از سازمان صنعت و معدن و شرکت شهرک های صنعتی استان خواست تا هر چه سریعتر و با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند زیرا این واحدها به شدت آلاینده هستند.

در استان البرز حدود ۲۵ واحد ریخته گری فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار