معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: سال گذشته حدود ۲۷۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در البرز شناسایی شده که بیش از ۷۰ درصد آنها دختر هستند.
کد خبر: ۹۴۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 27 February 2021

آیا بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل کودک کار هستند؟!

به گزارش «تابناک البرز» یونس جاوید نسب با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی از دانش آموزانی که امسال به دلایل مختلف از جمله نداشتن تبلت از ادامه تحصیل بازمانده‌اند نداریم، اظهار کرد: آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل هر استان از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

وی توضیح داد: این آمار اردیبهشت سال آینده از سوی وزارتخانه ارسال می‌شود به همین دلیل در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد این دانش آموزان در دسترس نیست.

وی افزود: تعدادی از دانش آموزان سال گذشته در البرز تحصیل می‌کردند ولی در سال تحصیلی جدید به دلایل مختلف در استان دیگری ثبت نام کرده‌اند. بنابراین باید تطبیق این دانش آموزان انجام شود و دانش آموزانی که واقعا از ادامه تحصیل بازمانده اند شناسایی شوند.

جاوید نسب تاکید کرد: سال گذشته حدود ۲۷۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در البرز شناسایی شده که بیش از ۷۰ درصد آنها دختر هستند.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل کودک کار هستند، گفت: لزوما این طور نیست و دانش آموزان به دلایل مختلف ممکن است از ادامه تحصیل صرف نظر کرده باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز همچنین در پاسخ به اینکه آیا مدارس استان نوروز امسال میزبان مسافران نوروزی خواهند بود، افزود: هنوز دستورالعملی از ستاد ملی کرونا در این خصوص صادر نشده است.

وی توضیح داد: اگر دستورالعمل ستاد کرونا این باشد که هیچ استانی مسافر نوروزی نپذیرد، قاعدتا اسکان نوروزی معلمان نیز لغو خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار