رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان کرمانشاه در توضیح خلاصه‌ای از خدمات این ستاد در استان طی سال‌جاری به توزیع بسته‌های معیشتی، ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر، آزادی ۵۹ زندانی و تعهد برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن ملی و... اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 23 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  فارس، میثم کلهر در توضیح خلاصه‌ای از خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طی سال‌جاری در استان، اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پنج دوره رزمایش احسان با هدف حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا برگزار شده است.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی، پروتئینی و ۱۸۳ هزار پرس غذای گرم، افزود: تقریبا تا الان در استان ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی و مواد ضدعفونی بین مردم از طریق گروه‌های جهادی، سمن‌ها، خیریه‌ها و فعالان اجتماعی در مناطق حاشیه شهر توزیع شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان کرمانشاه ادامه داد: امسال در حوزه اشتغال با توجه به اینکه سال جهش تولید و متاثر از کرونا بود متاسفانه خیلی از کسب و کارهای معمولی به این دلیل تعطیل شدند که در این راستا از طریق بنیاد برکت کارهای خوبی انجام شده، به گونه‌ای که تقریبا در استان ۴ هزار طرح با ۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: در خصوص طرح‌های بنگاه محور، بنگاه‌های که در این ایام تعطیل شده و یا رو به تعطیلی بودند به صورت سهامی یا تسهیلاتی حمایت شدند و خیلی از این بنگاه‌ها به عنوان زنجیره ارزش اشتغال استان در حوزه صنایع دستی تولیدات دامی و گیاهی و... معرفی شد که با کمک مسئولان استانی در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به همایش مشق احسان در حوزه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: در استان کرمانشاه در قالب این همایش نزدیک به ۱۱ هزار لوازم‌التحریر ایرانی و اسلامی در بین دانش آموزان محروم توزیع شد.

کلهر در ادامه اشاره‌ای به تفاهم‌نامه سازمان زندان‌ها با ستاد اجرایی فرمان امام در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشت و گفت: در قالب این تفاهمنامه تاکنون در استان ۵۹ زندانی به کانون گرم خانواده خود بازگشته‌اند که در حوزه اشتغال زندانیان بعد از آزادی هم برنامه‌ریزی‌های شده است.

طرح جهش تولید دیم‌زارها از دیگر خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کرمانشاه بود که کلهر به صورت خلاصه به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشاورزان در دیم‌زارها معمولا هر سال خسارت‌های متحمل می‌شوند و حمایت قابل توجهی هم نمی‌شوند طرحی جهش تولید دیم‌زارها با سازمان جهاد کشاورزی شروع شده است.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه در قالب این طرح ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی دیم زارها تحت پوشش بوده و تمام کمک‌های مالی از نظر مباحث کود، بذر، سموم و بیمه اراضی از طریق ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام می‌شود که طبق پیش‌بینی‌ها برای سال آینده افزایش تولید در استان به طور چشمگیری خواهیم داشت.

وی با اشاره به کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)در خصوص طرح مسکن ملی، خاطرنشان کرد: ستاد در استان تعهد کرده که ۲ هزار واحد مسکونی برای مردمی که نه دولتی و نه کارمند هستند و به صورت عموم در سایت اعلامی از راه شهرسازی ثبت‌نام کردند با در اختیار قرار دادن زمین از طریق راه شهرسازی احداث و واحدها را تکمیل و در اختیار راه شهرسازی قرار خواهیم داد که براساس اولویت‌های ثبت‌نامی در اختیار مردم قرار خواهند داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار