رئیس اتحادیه پوشاک کرج گفت: عامل تولید و جعل نشان های پوشاک خارجی در البرز کارگاه های غیرمجاز زیر زمینی هستند.
کد خبر: ۹۴۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 20 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» میراسماعیل صدیق گفت: کارگاه های غیر مجاز زیر زمینی برای به دست آوردن بازار فروش، جعل نشان های خارجی را تکیه گاه تبلیغ نادرست در صنعت پوشاک قرار داده اند.

صدیق با تاکید بر این نکته که در واحدهای شناخته شده و دارای مجوز این کار انجام نمی شود، افزود: از واحدهای صنفی درخواست می کنیم کالاهایی را که از بنکداران ایرانی خریداری می کنند، با نشان خود تولید کننده به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج با اشاره به دستورالعمل صادره در سال گذشته در خصوص کد شناسه کالا گفت: در صورتی که همه واحدهای تولیدی پوشاک موظف به اجرای این دستورالعمل شوند، مشکل عرضه پوشاک تولید داخلی با برچسب واقعی برطرف خواهد شد.

او افزود: وقتی یک کالای ایرانی با کیفیت تولید می شود، انصاف نیست که این محصول با نام و نشان تقلبی و با قیمت بالاتر از نوع خارجی عرضه شود.

صدیق ، تقاضا برای کالا با نشان خارجی را در بازار مصرف عاملی موثر در تشویق تولیدکننده ایرانی در استفاده از نشان ها عنوان کرد و خطاب به مردم گفت: وقتی برای خرید پوشاک وارد واحد صنفی می شوید، کیفیت و دوخت مناسب و عالی را مد نظر قرار دهید و درخواست نشان خارجی را مطرح نکنید.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج افزود: تقاضا و اصرار مصرف کننده برای خرید پوشاک با نشان خارجی بستر را برای تشویق تولید کننده و واحدهای صنفی جهت استفاده از نشان جعلی خارجی را فراهم کرده است.

او گفت: فروشندگان محصولات ایرانی بانشان جعلی خارجی به عنوان فروشنده کالای قاچاق تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

رئيس اتحادیه پوشاک کرج افزود: این اتحادیه با همکاری اتاق اصناف و سایر دستگاه های مسوول ضمن رصد بازار پوشاک کرج و استان البرز، اقداماتی نیز برای مقابله با روش نادرست استفاده از نشان جعلی خارجی انجام می دهد.

صديق گفت: برهمین اساس اتحادیه پوشاک در سطح استان و شهرستان کرج به صورت تخصصی وارد این مقوله شده و با متخلفان برخورد قانونی می کند تا بتوانیم محصولات با کیفیت داخلی را با نشان ایرانی عرضه نمائیم ضمن آنکه کالاهای قاچاق یا اجناس با نشان جعلی جمع آوری می شوند.

او  افزود: گام دیگر اتحادیه پوشاک ، معرفی محصولات ایرانی با نشان ایرانی است که صنف پوشاک و تولیدکنندگان به رعایت این اصل ملزم شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار