مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از برخورد قضایی با مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی نظرآباد به علت عدم استانداردسازی فاضلاب و هدایت فاضلاب خام به محیط زیست خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 17 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی در خصوص عملکرد شهرک‌های صنعتی نظرآباد، هشتگرد و سپهر در تصفیه فاضلاب‌ تولیدی گفت: مشکل فاضلاب این شهرک‌های صنعتی به طور کامل حل نشده و به همین دلیل محیط زیست گزارش آن را به دادستانی اعلام کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خاطرنشان کرد: بر اساس همین گزارش، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی نظرآباد به دلیل عدم استانداردسازی فاضلاب و هدایت فاضلاب خام به منابع زیستی تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر فاضلاب دو شهرک نظرآباد و سپهر به تالاب وارد نمی‌شود اما به سمت دشت جنوب نظرآباد هدایت می‌شود که براساس قانون حفاظت خاک این شهرک‌ها جریمه می‌شوند و جریمه این است که محیط آلوده شده باید پاکسازی شود.

حکیمی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد راه‌اندازی شده اما دو واحد صنعتی مستقر در آن مشکل دارند که تصفیه‌خانه یکی از این واحدها راه‌اندازی شده و واحد دیگر نیز تعهد داده تا ۲۰ اسفند ماه تصفیه خانه خود را به طور کامل راه‌اندازی کند. بنابراین مشکل تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد تا عید حل می‌شود و تصفیه خانه سپهر هم در مرحله افتتاح است.

وی افزود: شهرک صنعتی نظرآباد تصفیه خانه دارد اما استانداردها را رعایت نمی‌کند و در صورت توجه ویژه قطعاً مشکلی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار