طرح عظیم مصنوعی تغذیه دشت های هشتگرد و نظرآباد در غرب استان البرز از طریق ویدیو کنفرانسی وزیر به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 16 February 2021

پروژه

به گزارش «تابناک البرز» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در مراسم افتتاح این طرح گفت: طرح تغذیه  مصنوعی دشت های هشتگرد و نظرآباد از سال ۱۳۸۰  در ۲ فاز و با هدف انتقال آب های جاری و رودخانه کردان به سفره های آب زیر زمینی استان البرز و پیشگیری از آثار تخریبی سیلاب ها اجرا شد . 
داود نجفیان افزود : این پروژه با تغذیه8/5 میلیارد متر مکعب در سال، نقش مهمی در تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی استان بخصوص دشت هشتگرد و نظر آباد خواهد داشت.علاوه بر آن، کمک به کنترل سیلابهای رودخانه کردان در فصول پر بارش، از دیگر نتایج این پروژه خواهد بود. .

وی گفت : فاز نخست این طرح بین سال ها ۸۰ تا  ۹۲ زیر  نظر شرکت آب منطقه ای  استان تهران اجرا شد اما فاز دوم این پروژه از سال ۹۲ تاکنون زیر نظر شرکت آب منطقه ای البرز اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد و  برای تکمیل بخش های دیگر آن ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز است ، افزود:منطقه اجرای طرح در شمال غرب دشت هشتگرد و  در محدوده شهرستان ساوجبلاغ  واقع شده است و دشت های هشتگرد و نظرآباد را تحت پوشش قرار داده است.

نجفیان گفت : مطالعات این طرح  به علت برداشت بی رویه آب و بیلان منفی سفره های آب‌ زیرزمینی به سبب گسترش روز افزون فعالیت‌های کشاورزی ، باغداری ، صنعتی ، کارگاهی و توسعه سکنی‌گزینی همراه با ازدیاد جمعیت در دستور کار قرار گرفت .
وی افزود : ساماندهی رودخانه کردان  از نظر کنترل فرسایش و حفاظت کناره‌ها در سواحل راست و چپ و حذف موانع مزاحم و بحزان زا در طول مسیر رودخانه ، پاکسازی منطقه از نخاله ها و باقیمانده سازه های تخریب شده و فرسوده و تصرفات غیرمجاز از بستر رودخانه ، ایمن سازی و زیباسازی پشت سازه های حفاظت سواحل برای استفاده مردم  و اشتغالزایی برای روستائیان و سایر قشرها از اهداف اجرای این طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار