تابناک-معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سامانهٔ «قشم زیبا» برای هوشمندسازی سفر به قشم در دورهٔ شیوع کرونا طراحی شده و از ابتدای اسفندماه اجرایی می‌شود. ثبت‌نام در این سامانه برای مسافران اجباری است و از ورود مسافر به جزیره قشم بدون ثبت‌نام جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴ 16 February 2021

مرتضی شیخ‌زاده افزود این سامانه برای ارائه خدمات گردشگری شایسته به گردشگران و نیز ساماندهی به صنعت گردشگری قشم به ویژه در نوروز و با هدف جلوگیری از ازدحام افراد طراحی شده و رزرو هتل و محل اقامت مسافر، ساعت ورود و خروج به قشم، مبادی ورودی، پایش الکترونیک سلامت، صدور مجوز ورود و خرید بلیت شناور از امکانات این سامانه به شمار می‌رود.

به گفتهٔ وی، اطلاعات مربوط به سلامت افراد از نظر بیماری کووید۱۹ با اتصال به درگاه اینترنتی وزارت بهداشت بررسی و تاییدیه سفر برای سرپرست و افراد همراه ارائه می‌شود.


به نوشتهٔ ایرنا، شیخ‌زاده تصریح کرد استفاده از هتل، مهمانسرا، خانه‌های بومگردی و مسافر برای مسافران اجباری است و شرایط سفر یک خانواده و حضور در منزل اقوام ساکن قشم نیز در این سامانه طراحی شده است.

به گفتهٔ ویبا استفاده از سامانه سفر هوشمند، ورود مسافرانی که قصد استفاده از چادر مسافرتی و اقامتگاه‌های بدون مجوز دارند، ممنوع است.

انتهای پیام/ز367

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار