سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در نشست مشترک مدیران حوزه های علمیه جنوب کشور:
تابناک-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: گسترش وقف در زمینه علم و دانش نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جامعه است.
کد خبر: ۹۴۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 14 February 2021

هرمزگان ظرفیت های بسیاری برای گسترش فرهنگ وقف داردبه گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان؛ دکتر علی رئوفی ظهر امروز در نشست مشترک مدیران حوزه های علمیه هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان به میزبانی هرمزگان در شرکت گاز استان، با تقدیر از رویکرد جدید مدیر کل حوزه های علمیه کشور در زمینه کاهش وابستگی حوزه های علمیه به منابع مالی دولتی، عنوان کرد: کاهش وابستگی حوزه های به کمک های مالی دولتی زمینه ساز استقلال، رشد و ترقی حوزه های علمیه خواهد شد.

وی افزود: نیاز واقعی جامعه امروز توسعه علم و دانش است و از ظرفیت وقف برای رشد این حوزه بهره برد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت ویژه صنعتی، کشاورزی و تجاری هرمزگان زمینه برای سرمایه گذاری در حوزه موقوفات مهیا است.

رئوفی تصریح کرد: موقوفات منبع پایداری برای تامین مالی حوزه های علمیه است که نیازمند خلاقیت و ابتکار برای بهره گیری از این ظرفیت برای تقویت حوزه های علمیه می باشد.

سرپر ست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در مناطق روستایی موقوفات خوبی دارند که با سرمایه گذاری در این موقوفات می توان به تقویت حوزه های علمیه کمک کرد.

وی افزود: گسترش وقف در حوزه علم و دانش نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است که با توجه به ظرفیت های که حوزه های علمیه دارند می توان در این مسیر اقدامات مطلوبی انجام داد.

رئوفی خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته فرهنگ وقف به ویژه وقف برای علم و دانش جایگاه ویژه ای دارد که سبب رشد و توسعه آنها شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: گسترش فرهنگ وقف در زمینه علم و دانش برای رشد بنیه علمی کشور و تربیت دانشجویان مستعد بیش از پیش ضروری است و‌ رشد این فرهنگ به عنوان بزرگترین خدمت به جامعه است.
انتهای پیام/ز354

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار