استمرار سکوت مسئولین در قبال خبر الحاق گاز باباگیر به استان کرمانشاه معنایی جز تایید پایمال شدن حقوق مردم استان نخواهد داشت .
کد خبر: ۹۳۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 11 February 2021

تابناک ایلام ::استان ایلام با برخورداری از ظرفیت های عظیم نفت وگاز ،به ترتیب رتبه های چهارم وسوم را را به خود اختصاص داده است. اما با این حال بدلیل نوع نگاه مدیران بالادستی به استان و ضعف مطالبه گری مدیران استانی ،نه تنها مدیریت این منابع به رویایی برای فرزندان ایلامی مبدل شده ،بلکه این روزها زمزمه های ناخوشایندی در خصوص الحاق بخشی از منابع گازی استان به استان همسایه به گوش می رسد.

در حالیکه ذخائر گازی باباگیر استان ایلام ،ذخیره استراتژیک استان وپشتیبان ذخائر گازی تنگ بیجار محسوب شده و با کاهش این منابع در آینده نه چندان دوری چالشی جدی در مسیر فعالیت پالایشگاه گاز و صنعت پتروشیمی ایلام ظهور وبروز خواهد کرد ،می توان گفت که برنامه ریزی برای تزریق گاز میدان باباگیر به پالایشگاه در دست احداث گیلانغرب تعدی آشکار به حقوق مردم استان وسنگ اندازی در مسیر توسعه وپیشرفت تلقی خواهد شد.

بدنبال انتشار این خبر در فضای مجازی ورسانه ای کشور ،جمعی از فعالین رسانه ای ومجازی استان ایلام در اعتراض به این برنامه ریزی وزیر نفت ،مبادرت به تشکیل کمپین مجازی باباگیر برای ایلامی می ماند"نموده اند ،تا از این طریق ضمن هشدار به مدیران بالادستی وزارت نفت ،مدیران ونمایندگان استان را وادار به مقابله با این طرح ضد توسعه ای وزیر نفت نمایند.

با گذشت 48ساعت از تشکیل این کمپین مجازی و انتشار مطالب اعتراضی از سوی فعالین رسانه ای استان وبازتاب گسترده آن در فضای مجازی کشور ،اما سکوت مسئولین ونمایندگان استان در خصوص این برنامه وزیر نفت و همچنین مطالبه اعضای کمپین قابل تامل است .

مدیران استان ایلام ونمایندگان مردم بهتر از هر کسی می دانند که توسعه وپیشرفت استان و استمرار آن در آینده تنها از طریق بالفعل سازی این منابع وحفظ آن در جغرافیای استان میسور خواهد شد ،آنان می دانند که تحقق وعده هایشان تنها در سایه فعال سازی وبهره مند شدن مردم از مواهب این منابع فراهم می شود ،پس این همه استیصال وسکوت چه معنایی می تواند داشته باشد!؟

همراهان متعصب و مطالبه گر فضای مجازی ورسانه ای استان که در نهایت احترام به چارچوب های رسمی کشور و حفظ قدر ومنزلت مدیران ، مظلومانه حق طلبی خود را فریاد می زنند ،نشان داده اند که همیشه جلوتر از مسئولینشان حافظ منافع ومنابع استان بوده و به مدد ابزار نوین اطلاع رسانی و حمایت رسانه ها ،مانع از تضییع حقوق مردم استان خواهند شد.

اینک نوبت شما مسئولین است که از لاک بی تفاوتی خارج شده وهمراه وهمصدا با فعالین مجازی و رسانه ای استان، ضمن محکوم نمودن  این ایده ضد توسعه ای وزیر ،در محافل رسانه ای و رسمی به صورت محکم از منابع و حقوق استان صیانت به عمل آورید . خاموشی ،سکوت و بی تفاوتی زیبنده شما نیست و استمرار آن می تواند به معنای تایید پایمال شدن حقوق مردم استان قلمداد شود.

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
007
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
وقتی تعداد نمایدگان کرمانشاه 8 نفر هست و ایلام 3 نفر چه انتظاری داری تا تعداد نمایدگان ایلام افزایش پیدا نکنه هیچ راهی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
عزیز من، جمعیت استان کرمانشاه، 2.5 میلیون نفره و جمعیت استان ایلام با ارفاق 0.5 میلیون نفر؛ پس بایستی تعداد نمایندگان کرمانشاه 8 نفر و استان ایلام 3 نفر باشه!!!! الکی که تعداد نمایندگان رو افزایش یا کاهش نمیدن
هیچ
|
United States
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
این کلاه گشادی بود که با زرنگی زنگنه و بی تجربگی خانم فلاحی سر استان ایلام رفت و شما هم در ایجاد آن نقش داشتید .
وقتی خانم فلاحی یک امضاء وزیر را که هیچ دستاوردی هم نداشت آن قدر بزرگ کرد مردم کرمانشاه و نمایندگان آنرا از خواب بیدار کرد تا امروز باباگیر قربانی اشتباه خانم فلاحی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
بایستی به دنبال اخذ مجوز برای توسعه و پیشرفت استان های مرزی با همدیگر بود، نه اینکه جداسازی بین آنها اتفاق بیافتد!!! در این صورت است که منطقه غرب از انزوا و بن بست خارج خواهد شد! درست همانند انتقال آب سیروان به ایلام برای کشاورزی در این استان که فارغ از هرگونه نگاه استانی بود. در حالی که خودمان خوب می دانیم که به راحتی می توانستند این آب را در خود استان کرمانشاه به مصرف برسانند و نیازی به این همه هزینه هم نبود!!!! پس فریب این شوی تبلیغاتی رسانه ها و برخی از نمایندگان توخالی را نخورید.
علی
|
Japan
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
هشتاد درصد مخزن باباگیر در محدوده گیلانغربه فقط به اسم روستایی در استان ایلامه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
آب رودخانه سیروان از استان کردستان سرچشمه می گیرد نه کرمانشاه، قدری تحقیق کنید، استان ایلام 11 درصد ذخایر گازی ایران و 4 درصد ذخایر نفتی ایران رو داره اما کرمانشاه داره آخرین قطره های میدان نفت شهر رو جمع می کنه و خورده به سنگ سخت!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
آب رودخانه سیروان از استان کردستان سرچشمه می گیرد نه کرمانشاه، قدری تحقیق کنید، استان ایلام 11 درصد ذخایر گازی ایران و 4 درصد ذخایر نفتی ایران رو داره اما کرمانشاه داره آخرین قطره های میدان نفت شهر رو جمع می کنه و خورده به سنگ سخت!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار