مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: در دهه فجر امسال 120 میلیارد تومان پروژه از سوی شرکت گاز استان قم یا به بهره‌برداری می‌رسد و یا کلنگ زده می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 06 February 2021

به گزارش تایناک قم، علیرضا نصیری اظهار کرد: شرکت گاز رسالت سنگینی بر عهده دارد چون سبد انرژی گاز در کشور حدود 72 درصد و در استان قم 80 درصد است.

وی ادامه داد: 100 درصد بخش‌های شهری استان قم و 100 درصد روستاهایی در استان که قابلیت گازرسانی دارند گاز رسانی شده‌اند. بخش‎‌هایی که گازرسانی نشده‌اند قابلیت گازرسانی نداشته‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم اضافه کرد: طرحی در دست اقدام است که هنوز به نتیجه نرسیده، بر اساس این طرح، انرژی مورد نیاز ساکنان روستاهایی که امکان گازرسانی ندارند از طریق برق یارانه‌ای تامین خواهد شد.

نصیری بیان کرد: تا پایان سال 1399 بیش از 100 واحد صنعتی در بخش تولید در قم از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی اذعان کرد: در دهه فجر امسال 120 میلیارد تومان پروژه از سوی شرکت گاز استان قم یا به بهره‌برداری می‌رسد و یا کلنگ زده می‌شود که 85 میلیارد تومان از این مبلغ پروژه‌هایی هستند که یا اجرا شده‌اند و یا در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه فاز توسعه گازرسانی منطقه آزاد سلفچگان در دهه فجر سال جاری به بهره‌‌برداری می‌رسد افزود: طرح توسعه گازرسانی در روستای خرم‌آباد نیز که جزو روستاهای محروم استان است با اجرای پروژه سلفچگان به بهره‌برداری می‌رسد.

نصیری تشریح کرد: شرکت گاز در روند طرح توسعه شهرک‌های صنعتی قم به این نتیجه رسید که این شهرک‌ها در آینده با کمبود گاز مواجه می‌شوند، بر این اساس فرایند طرح توسعه گازرسانی به فاز سه شهرک صنعتی شکوهیه و فاز دو شهرک صنعتی محمودآباد از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که تحقق این طرح توسعه تا 20 سال آینده می‌تواند پاسخگوی نیاز این دو شهرک باشد.

وی مطرح کرد: در مجموع بیش از 55 میلیارد تومان بابت تأمین ملزومات طرح توسعه گازرسانی به این دو شهرک‌ صنعتی قم از جمله ایستگاه‌ها با ظرفیت 100 هزار متر مکعب در ساعت، متریال لوله‌ها و ... هزینه شده است و مناقصه برای اجرای این پروژه در حال انجام است و تا قبل از پایان سال پیمانکار طرح انتخاب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم اضافه کرد: طرح گازرسانی به شهرک صنعتی الغدیر که جزو شهرک‌های صنعتی استراتژیک استان است نیز در دست پیگیری قرار دارد که با ظرفیت 5 هزار مترمکعب کار آغاز می‌شود و طی طرح‌های توسعه آینده تا ظرفیت 100 هزار مترمکعب می‌رسد.

نصیری عنوان کرد: کمیسیون معاملات شرکت گاز استان قم اکنون در حال پیگیری برای تعیین پیمانکار اجرایی شهرک صنعتی الغدیر است.

وی افزود: طرح 100 واحد صنعتی در قم طی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که از محل تسهیلات و همیاری متقاضیان حدود 95 میلیون لیتر سوخت مایع در استان صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم تصریح کرد: اجرای شبکه‌ها و تجهیزات گازرسانی شرکت گاز بر اساس استانداردهای جهانی API صورت می‌گیرد که تفاوت آن با گذشته در این است که قبلا متریال این‌ها از جمله لوله و اتصالات 100 درصد از خارج وارد می‌شد ولی امروز این تأسیسات از داخل تأمین می‌شود.

نصیری ادامه داد: از دیگر تفاوت‌های ساختار عملکردی شرکت گاز نسبت به گذشته این است که سیستم‌های کنترلی این شرکت بر اساس رشد تکنولوژی‌های «های‌تک» با کیفیت مطلوب‌تر و دقت بیشتر اجرا و نگهداری می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار