مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج اعلام کرد که برای پیشگیری از آلودگی محیط زیست و بازچرخانی فاضلاب، تمام دامداری های این شهرستان تا سه سال آینده به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز خواهند شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 04 February 2021

تجهیز دامداری های کرج به سیستم تصفیه فاضلاب تا سه سال آینده / تغییر کاربری ها نقطه ضعف بخش کشاورزی است

به گزارش «تابناک البرز» اسماعیل صارمی گفت: اکنون در این شهرستان ۵۳۰ واحد دامدادی  صنعتی و سنتی فعال  هستند که سالانه حدود یک هزارو۷۰۰  تن گوشت قرمز و ۸۰ هزار تن شیر تولید می کنند.

وی اظهار داشت: یکی از دلایل و عوامل پیگیری بعضی از دستگاه ها و مردم برای انتقال دامداری ها از حریم مسکونی به خارج از این محدوده ها،  آلایندگی فاضلابی است که با تجهیز این واحدها به سیستم تصفیه فاضلاب ، آلایندگی این واحدها به طور کامل برطرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  کرج گفت: در زمان حاضر فقط حدود ۶ واحد دامداری در این شهرستان به این سیستم مجهز هستند که باید به تدریج تمام این واحدها به شبکه فاضلاب مجهز شوند.

صارمی افزود:  واحدهای  برای مجهز شدن به سیستم  فاضلاب نیازمند استفاده از تسهیلات دولتی هستند که از مراجع مربوطه می خواهیم تا همکاری ها و حمایت های لازم را از این تولیدکنندگان داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییر کاربری های اراضی کشاورزی نقطه ضعف این بخش است ، اظهار داشت: متاسفانه کشاورزان به خصوص در استان های البرز و تهران به دلیل ارزش افزوده بسیار بالای اراضی در این مناطق و بهبود معیشت اقدام به فروش و یا تغییر کاربری اراضی و فروش آن ها به صورت قطعه ای می کنند.

وی افزود: جلوگیری از این تغییر کاربری ها نیازمند عزم ملی است و با وجود اینکه دستگاه قضا در مقابله با تغییر کاربری ها از جهاد کشاورزی حمایت های لازم را می کند ولی شدت تغییر کاربری ها در استان بالا است.

صارمی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی یگان حفاظت کشاورزی ۹۷۰ اخطاریه به متخلفان اعلام شده و ۵۳۱ مورد نیز در محاکم قضایی اعلام جرم شده است.

وی گفت: در این مدت یک هزارو۵۷۸ مورد تخریب  ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح ۲۰ هزار مترمربع توسط ماموران یگان حفاظت جهاد کشاورزی ، ۲۳ مورد رفع تصرف اراضی ز در اجرای تبصره ۲ توسط مراجع قضایی با ۸۸۱ هکتار و ۱۸ مورد نیز حکم قطعی با آزاد سازی  چهار هزار مترمربع اجرا شده است.

شهرستان کرج حدود هشت هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی  دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار