مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت : کنگره «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی و شناساندن زنان شهیده استان ایلام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 03 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛تولیده اظهار داشت :  در این نشست با اشاره به نقش زنان استان ایلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس در عرصه های مختلف، اظهار کرد: کنگره ملی بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده با عنوان «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» و با شعار «حماسه اسوه های ماندگار» در سطح استان های کشور برگزار می شود.

تولیده با اشاره به شرایط شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان داشت : با توجه به اینکه امکان برگزاری مراسم تجمعی وجود ندارد، برخی از برنامه‌های کنگره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز استان با بهره گیری از فضای مجازی تولید و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منتشر می شود.

وی افزود :ستاد استانی این کنگره در استان با حضور دستگاه های اجرایی و فرهنگی مرتبط تشکیل شده و شناسایی و معرفی زنان شهیده در استان ایلام با مشارکت دستگاه های مربوطه استان یکی از اهداف برگزاری این کنگره است.

تولیده با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده تدوام انقلاب اسلامی است، یادآور شد: ۶۵۴ جانباز و ایثارگر زن در استان ایلام وجود دارد که این امر نشان دهنده نقش مهم زنان در دوران ۸ سال دفاع مقدس است و امروز لازم است که با همکاری همه مجموعه ها، از نقش بزرگ زنان شهید و جانباز استان تجلیل شود.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این کنگره نیز در جوار خانواده های معظم شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تعداد محدود حضور پیدا می کنیم و در این دیدارها نیز مشکلات و مسائل خانواده های مغزز شهدا پیگیری می شود، با برنامه ریزی انجام شده نیز مشکلات خانواده های معظم شهدا با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان پیگیری می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه مهمانی لاله ها به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در مزار شهدا در سراسر استان، یادآور شد: این مراسم روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۴ در مزار شهدای شهر صالح آباد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با جمعیت محدود برگزار می شود.

تولیده با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام حضور خانواده ها و مسولان در مزار شهدا در مراسم مهمانی لاله ها، گفت:این مراسم معنوی با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود و در این مراسم مزار شهدا غبار روبی و گلباران می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار