مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: همه شهرهای این استان با پوشش گازرسانی نزدیک به ۴۶۰ کیلومتری، از نعمت گاز طبیعی برخوردار و "شهر سبز" در مصرف انرژی شدند.
کد خبر: ۹۳۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 02 February 2021

سیدمصطفی علوی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به شهرک صنعتی قمصر افزود: افزون بر یک‌هزار کیلومتر خط لوله گاز در اصفهان اجرا شده و ۱۱۲ شهر این استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان با سبز بودن همه شهرها و پوشش ۹۹ درصدی روستاها، یکی از استان‌های سبز کشور در مصرف انرژی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان در خصوص مصرف گاز صنایع این استان اظهار داشت: مصرف گاز در صنایع فولاد مبارکه هر شبانه‌روز افزون بر 10 میلیون مترمکعب معادل نزدیک به یک میلیون کپسول گاز 11 کیلویی و نیروگاه شهید منتظری نیز در شبانه‌روز در اوج مصرف ۱۰ میلیون مترمکعب است.

علوی، با تاکید بر اینکه وظایف شرکت گاز با وجود همه محدودیت‌ها خدمت و پاسخگویی به مردم و مدیریت شرایط است، افزود: مردم مشکلات و درگیری‌های‌ زیادی ‌دارند و نباید نگرانی و دغدغه خدمات این حوزه را تحمل کنند.

وی با یادآوری مصرف شبانه‌روزی ۷۰ میلیون مترمکعب گاز در استان اصفهان با سرد شدن هوا گفت: عمده این مصرف از مشترکان خانگی است، چرا که صنایع، کارخانجات سیمان و نیروگاه‌ها محدودیت مصرف دارند.

به گفته وی میزان مصرف شبانه‌روزی گاز خانگی ۵۰ میلیون مترمکعب و در بخش صنایع استان ۲۰ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز است که عمده مصرف گاز خانگی در زمستان مربوط به بخش گرمایشی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان ساخت و سازهای قانونی را عامل جلوگیری از هدررفت و صرفه‌جویی انرژی اعلام کرد و گفت: هدررفت انرژی در بخش ساختمان‌های قدیمی و بدون عایق ۲۰ تا۳۰ درصد در شبانه‌روز است.

علوی خاطر نشان کرد: صرفه جویی در مصرف، رعایت نکات ایمنی و عایق کاری صحیح ساختمان در شبانه‌روز می‌تواند علاوه بر حفظ ۳۰ درصد گاز، نزدیک ۱۰ تا ۱۵ میلیون مترمکعب گاز را در بخش صنایع برای جهش تولید و رشد مورد نیاز اقتصاد کشور مصرف کند.

وی با تاکید بر اینکه گاز منازل نازل‌ترین قیمت مصرف است، افزود: مصرف گاز در صنایع تبدیل به محصول و ارزش افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خاطر نشان کرد: در صورتی که مشترکان خانگی فقط در سه ماهه پایانی زمستان میزان مصرف خود را هر ماه به ۲۰۰ مترمکعب برسانند هزینه آنها رایگان می‌شود.

علوی با تاکید بر اینکه شرکت گاز اصفهان تا حد توان با اولویت گاز خانگی به‌صورت ویژه در استان تلاش خواهد کرد، گفت: مشترکان با صرفه‌جویی در مصرف می‌توانند افزون بر سرعت بیشتر در رسیدن گاز به صنایع، اشتغالزایی و ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه صنایع برای سرعت‌ بخشیدن به خطوط گازرسانی می‌توانند بر پایه روش ابلاغی از روش خوداجرایی استفاده کنند، ادامه داد: استان اصفهان با مصرف سالانه ۲۱ میلیارد متر مکعبی گاز در همه بخش‌ها به‌دلیل توسعه صنعتی و تراکم جمعیت دومین استان پرمصرف کشور بعد از تهران است.

به گفته وی، همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۷۰ طرح گازرسانی با هزینه نزدیک به ۶۳ میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره برداری می‌رسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار