مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در جلسه شورای زکات استان مطرح کرد:
تابناک-مدیر کل کمیته امداد استان بوشهرگفت: کمیته امداد استان با جمع آوری 14 میلیارد تومان زکات در سال جاری رتبه سوم کشوری جذب زکات را کسب کرد.
کد خبر: ۹۳۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 01 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در جلسه شورای استانی زکات که با حضور اعضای این شورا به شکل حضوری و ویدئو کنفرانسی با موضوع تشکیل کمیته تبلیغ و فرهنگ سازی زکات در کمیته امداد استان بوشهر برگزار شد، اظهارداشت: مردم دیندار و نوع دوست هم استانی از ابتدای سال جاری تا کنون 14 میلیارد تومان زکات شامل زکات فطریه، زکات مال و زکات مستحبی پرداخت کردند که در جهت رفع مشکلات خانوارهای نیازمندی که از قبل شناسایی شد هزینه شده است.

وی در با بیان اینکه زکات امسال 40 درصد نسبت به زکات سال 98 رشد داشته است گفت: 6 میلیارد تومان از این مقدار زکات جمع آوری شده مربوط به زکات فطره و 8 میلیارد تومان دیگر زکات مال و مستحبی بوده است.

دبیر شورای زکات استان بوشهر خاطرنشان کرد: همه زکات جمع آوری شده در جهت رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه از قبیل مسکن، جهیزیه عروس، درمان و تحصیلی دانش آموزان نیازمند به ویژه تهیه 3 هزار تبلت دانش آموزی هزینه شده است.

وی تبلیغ، ترویج و فرهنگ سازی زکات را از موضوعات بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در سال 1400 با تشکیل کمیته تبلیغ و فرهنگ سازی زکات با مدیریت و راهنمایی های ارزنده حضرت آیت الله صفایی بوشهر به عنوان رئیس شورای زکات استان برنامه جذب بیش از 16 میلیارد زکات را با کمک مردم، خیران و به ویژه مودیان زکات خواهیم داشت.

لطفی یاد آور شد: در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور تشکیل جلسات و همایش های حضوری در خصوص زکات محدود شده است ولی به جای آن از ظرفیت های فضای مجازی، رسانه ها، و به ویژه صدا و سیمای استان و کشور بیشترین بهره را برده ایم.
دبیر شورای زکات استان در ادامه افزود: بیش از 1500 دقیقه برنامه تلویزیونی اعم از تیزر، مصاحبه، میزگرد، زیرنویس و ارسال بیش از 5 هزار پیامک به مودیان زکات از برنامه های انجام شده در خصوص زکات در سال جاری بوده است.

وی در پایان از تلاشگران عرصه تبلیغ زکات و همچنین از مودیان فعال زکات در استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ن۷۹

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار