مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهداء دو هزار و 500 تبلت به دانش آموزان بی‌بضاعت با همکاری اولیاء و خیرین در سال جاری گفت: با توجه به اینکه میانگین کشوری پوشش تحصیلی 86 درصد است، استان قم 9 درصد از میانگین کشوری جلوتر است.
کد خبر: ۹۳۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 01 February 2021

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در دیدار اعضای شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به راه‌اندازی ستاد مشترک همکاری حوزه و دانشگاه و دستاوردهای خوب این ستاد اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، آموزش و پرورش یکی از حوزه‌هایی بود که به بیشترین آسیب دچار شد اما با تلاش مطلوب نیروهای آموزش و پرورش و همکاری دغدغه‌مندان حوزه‌های علمیه توانستیم رتبه اول را در کشور بدست بیاوریم و این بدون اعتماد و اطمینان مردم به مجموعه آموزش و پرورش و ورود موفق به حوزه فضای مجازی بدست نمی‌آمد.

وی با اشاره به اهداء دو هزار و 500  تبلت به دانش آموزان بی‌بضاعت با همکاری اولیاء و خیرین در سال جاری گفت: در دوره ابتدایی بیش از 98.5 درصد و در دوره متوسطه اول 98 درصد و در دوره متوسطه دوم 95 درصد در قم مورد پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند و با توجه به اینکه میانگین کشوری 86 در صد است استان قم 9 درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به راه‌اندازی مدارس امین، از همکاری مطلوب روحانیون در حوزه فضای مجازی تقدیر کرد و گفت: ما به خوبی توانستیم جمعیت 270 هزار نفری دانش‌آموزان قم را پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قم در تولید محتوی مذهبی، سیاسی و اجتماعی رتبه نخست را دارد در حوزه مصرف نیز مخاطبان مراجعه مطلوبی به این محتواها دارند که نشان از کیفیت مطلوب این محتواهاست.

همچنین در ادامه این دیدار، حمزه‌ای معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال گذشته 20 نفر از طلاب وظیفه جذب آموزش و پرورش شدند که این رقم در سال جاری به 50 نفر جذب جدید افزایش یافته است و برای 400 نفر از طلاب وظیفه در کشور نیز دوره آموزشی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فراگیر بود محتواهای تولیدی قم در سطح کشور عنوان کرد: قم به عنوان مرکز تولید محتوای آموزش عملی در حوزه‌های نماز و حجاب و عفاف انتخاب شده است.

حمزه‌ای با اشاره به لزوم پرداختن به موضوعات مرجعیت و تقلید در میان دانش آموزان عنوان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده در مدارس و همکاری مطلوب آستان مقدس در این زمینه تولید محتوا انجام شده و با استفاده از اساتید محتواها به بیش از 90 درصد دانش‌آموزان ارائه شده است.

در پایان این دیدار، حجت‌الاسلام ابوطالبی معاون تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم با اشاره به همکاری خوب حوزه علمیه و آموزش و پرورش و وجود دغدغه دینی و انقلابی میان طلاب گفت: حوزه علمیه هم اکنون در 6 عرصه مدارس امین، طرح روشنا برای استعدادهای درخشان، گروه‌های تبلیغی که درمدارس فعالیت دارند، نیروهای امریه و سرباز طلبه، طلاب پردیس دانشگاه فرهنگیان که درقم درحال تحصیل هستند و در آینده به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش خواهند شد و تولید محتوای دینی در حال ارائه خدمات و همکاری با آموزش و پرورش است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار