معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی از آغاز سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 31 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی مصطفوی افزود: طرح سرشماری زمستانی جمعیت حیات وحش استان به منظور بررسی وضعیت و روند تغییرات جمعیتی حیات وحش و ارزیابی کیفیت زیستگاه ها انجام می شود.
وی یادآورشد: هدف از انجام سرشماری زمستانه بررسی وضعیت جمعیت‌ حیات وحش به‌ لحاظ تعداد نر و ماده‌ها و تعیین پویا بودن جمعیت آن‌ها است.
وی افزود: در سرشماری زمستانه میزان افزایش یا کاهش جمعیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مناطق مختلف بررسی می‌شود همچنین جمعیت حیات وحش نسبت به فصل بهار که فصل زادآوری است، مقایسه و حدودا مشخص می‌شود چه تعداد به جمعیت‌ آن‌ها اضافه شده است.
مصطفوی ادامه داد : دراین سرشماری که با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان، کارشناسان، ، و متخصصین انجام می گیرد،گونه های شاخص پستانداران استان مرکزی مانند : کل و بز و قوچ و میش و دیگر پستانداران حیات وحش سرشماری می شوند.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی با اشاره به تنوع زیستی بالای استان مرکزی گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در سال ‌های اخیر در خصوص احداث پاسگاه ‌ها، بالا بردن ضریب حفاظت، فرهنگ‌ سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز صورت گرفته، امید می رود شاهد افزایش جمعیت گونه‌ های جانوری از جمله کل و بز و قوچ و میش در این مناطق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار