بهره‌برداری از ۲۲ طرح سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان اصفهان با اعتبار یکهزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۲۹ نفر همزمان با دهه فجر ۹۹ آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 30 January 2021

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با بهره برداری از این طرح ها در ۱۱ شهرستان ۲۶۰ اتاق با ۶۳۳ تخت به ظرفیت اقامتی گردشگری استان افزوده خواهد شد.

فریدون اللهیاری اظهار داشت: این طرح ها در شهرستان های اصفهان، اردستان، خوانسار، خور و بیابانک، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مبارکه و نطنز اجرا شده است.

وی طرح های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال در استان اصفهان را ۹ اقامتگاه بومگردی، ۸ اقامتگاه سنتی و تاریخی، ۲ کمپ گردشگری، ۲ مجموعه گردشگری و یک باب هتل ۲ ستاره در اصفهان، اعلام و اضافه کرد: یکی از مجموعه های گردشگری مذکور در مبارکه است که دهه فجر امسال مرحله نخست آن مانند رستوران و سالن اجتماعات افتتاح می شود و در مراحل بعد آن بخش های دیگری مانند هتل چهار ستاره قرار دارد.

اللهیاری با تاکید بر اینکه حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان در دوران کرونا متوقف نشد بلکه افزایش نیز یافته است، خاطرنشان کرد: در ۹ ماه نخست امسال مجوز ایجاد و احداث طرح های گردشگری به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در استان اصفهان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته صد درصد افزایش دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: همچنین از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال موافقت اصولی طرح های سرمایه گذاری گردشگری در استان صادر شده که در حال گذراندن مراحل نهایی و تکمیلی جهت اخذ مجوز احداث است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی با وجود شیوع ویروس کرونا و خسارت هایی که وارد شد از بخش گردشگری استقبال می کنند، تصریح کرد: این امر و آمار موجود نشان می دهد که صنعت گردشگری از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و اگر دوران کرونا نبود با رشد و شکوفایی بیشتری در کشور و استان اصفهان مواجه می شد.

اللهیاری اظهار امیدواری کرد که میزان طرح های در حال احداث بخش گردشگری در استان اصفهان تا پایان سال باز هم افزایش یابد و طرح های دیگری نیز آماده بهره برداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار