امام جمعه رشت:
امام جعمه رشت گفت: مردم گیلان مردمی متدین و در مسیر امام و شهدا هستند.
کد خبر: ۹۳۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 29 January 2021

 

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در انتقاد و واکنش به نتیجه یک تحقیق اظهار کرد: متاسفانه افرادی دست به تحقیقی زدندکه مشخص نیست هدف و نیت آنان از این تحقیق چه بوده و در نهایت نیز اعلام کردند که مردم گیلان در دینداری و مسایل ارزشی پایین ترین رتبه کشور را دارند که من به شدت نتیجه این تحقیق واهی را تکذیب می کنم.

وی افزود: این در حالی است که نتیجه این تحقیق در فضای مجازی و در بعضی از سایت ها و رسانه ها منتشر شده و متاسفانه بدون هماهنگی با مسئولان گیلان نیز، تعدادی از سایت ها در این استان، نتیجه این تحقیق را کار کرده اند که این کار جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: مگر تعداد اندکی از بانوان و زنانی که با وضعیت نامناسب در جامعه حضور می یابند، کل مردم و زنان گیلان را تشکیل می دهند؟ این در حالی است که همیشه بانوان و زنان این خطه همدوش و همگام با مردان در همه بحران ها ، مناسبت ها و فعالیت های سیاسی ، فرهنگی و غیره حضور داشته و سرآمد کشور هستند.

امام جمه رشت بیان کرد: اگر می خواهید بانوان گیلان را ببینید باید به مساجد، نماز جمعه ها ، تکایا، کلاس های قرآن رجوع کنید که اکثر قریب به اتفاق بانوان گیلانی در این مکان ها حضور دارند و نمی توان تعداد اندک زنانی که با آرایش و لباس نامناسب در خیابان ها حضور یافته را به کل جامعه نسبت داد.

وی اضافه کرد: گیلان ما جایگاهی دارد که سردار دلها شهید قاسم سلیمانی وقتی به این استان آمد در سخنرانی که انجام داد ، خود را گیلانی خطاب کرد که این امر نشان دهنده دیانت ، مومن بودن و شجاعت زنان و مردان گیلان است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان همچنین به درپیش بودن ولادت حضرت فاطمه (س) اشاره و خاطرنشان کرد: ولادت حضرت فاطمه (س) روز مادر و روز زن نامگذاری شده که این امر نشان از جایگاه ویژه مادران و زنان دارد که ولادت بانوی دو عالم و دختر پیامبر (ص) به این عنوان نامگذاری شده است.

آیت الله فلاحتی همچنین به دهه فجر نیز اشاره و اظهار کرد: ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷ برگ زرینی در تاریخ معاصر ایران اسلامی است که در این روز ، بازگشت پیروزمندانه امام راحل به وطن است که این مرد بزرگ و مرجع تقلید عالیقدر، سال ۴۲ تبعید شده بود و رژیم طاغوت فکر می کرد با تبعید می تواند رابطه امام با مردم را قطع کند اما در نهایت امام راحل به وطن بازگشت و انقلاب شکوهمند به پیروزی رسید.

امام جمعه رشت همچنین با اشاره به لایحه بودجه کشور گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ، ۳۰ مصوبه را در قانون کشور گنجاند که می توان به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اشاره کرد که باعث تورم و قاچاق کالا می شد چون افرادی این ارز را می گرفتند اما به جای واردات، دست به قاچاق کالا می زدند و گرانی فعلی مرغ و تخم مرغ نیز مربوط به همین ارز است چون به جای وارد کردن دانه و خوراک مرغ، این کالا را قاچاق کرده و وارد بازار نکردند.

وی به تصویب قانون حذف معافیت مالیاتی هنرمندان نیز اشاره و بیان کرد: یکی دیگر از مصوبات مجلس، حذف معافیت مالیاتی هنرمندانی که بالای ۵۰۰ میلیون تومان در سال درآمد دارند، اشاره کرد که خوشبختانه مجلس توانسته مصوبات خوبی را در لایحه بودجه سال آینده بگنجاند.

نماینده ولی فقیه در استان گلان در خاتمه نیز به عدم تفاوت بین جو بایدن و ترامپ اشاره و خاطرنشان کرد: بایدن با ترامپ فرقی ندارد چون هیچ تفاوتی در سیاست آنها وجود ندارد چون همه سیاستمداران آمریکا دشمن ملت ایران هستند و هم اینک نیز یکی از نقشه های شوم بایدن، نقشه شوم اوباما است که اوباما با لبخند ورود می کرد اما از پشت خنجر می زد و دهها امتیاز از ایران گرفت و صدها بلا بر سر ایران آورد اما متاسفانه هم اینک عده ای خوش بین هستند و ادعا دارند که بایدن با ترامپ تفاوت دارد اما هچ تفاوتی بین آنان نیست و مردم ایران نیز بسیار عاقلند چون رهبری فرزانه دارند که تاکنون توانسته اند با هدایت رهبر مقتدر خود برابر همه نیرنگها و توطئه های دشمنان پیروز شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار