معاون اتاق اصناف ساوجبلاغ گفت: کارگاه تولید عسل تقلبی در چهارباغ البرز پلمب و مالک آن بازداشت شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 28 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» انصاری گفت: طی بازرسی های اصناف، تعزیرات حکومتی و بهداشت محیط کارگاه تولید عسل تقلبی در ساوجبلاغ البرز پلمب شد. 

معاون اتاق اصناف ساوجبلاغ افزود: این کارگاه از بهمن سال ۹۸راه اندازی شده و تا آبان ۹۹ بیش از ۷۰۰ تن عسل تقلبی تولید و به بازار مصرف عرضه کرده است و این در حالیست که در بازه زمانی یک ساله تمامی زنبورداران البرز توان تولید حداکثر ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن عسل طبیعی را دارند یعنی این کارگاه به تنهایی یک و نیم برابر تمام زنبورداران استان عسل تولید کرده است.

انصاری گفت: بر روی ظرف عسل‌ها برچسب سیب سلامت،پروانه تولید و هر چه برای معرفی کالای خوراکی لازم بود درج شده و به  قیمت سی و پنج هزار تومان فروخته می شد.

او افزود: محل فروش نه تنها در چهارباغ و  البرز بوده  بلکه در استان‌هایی که تولید عسل سالم در آن‌ها رواج دارد از قبیل استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی به فروش می رسید.
معاون اتاق اصناف ساوجبلاغ گفت: روش حمل و نقل کاملا هوشمندانه و بدون صدور بارنامه انجام شده و ارسال بار فقط از طریق اتوبوس‌های مسافربری انجام گرفته تا در مسیر انتقال به مانع بازرسی کالا برخورد نکند.

فلاح پور، کارشناس بهداشت ساوجبلاغ نیز با اشاره به بررسی مواد تشکیل دهنده عسل‌های این کارگاه گفت: به ظاهر گلوکز، اسانس، اسید‌های غیر خوراکی و رنگ بخشی از مواد تشکیل دهنده این عسل است که علاوه بر مواد غیر خوراکی و غیرمجاز محیط بسیار آلوده و غیر بهداشتی است.

کارشناس بهداشت  ساوجبلاغ گفت: شرایط غیر بهداشتی کارگران نیز می‌تواند از مهمترین عوامل انتقال آلودگی و بیماری به مصرف کنندگان مواد غذایی باشد.

فلاح پور افزود: همه این مواد و محصولات به دلیل دارا نبودن مولفه‌های بهداشتی همگی باید معدوم شوند.

کارشناس بهداشت ساوجبلاغ با اشاره به این که  مصرف عسل تقلبی چه عوارضی می‌تواند داشته باشد، گفت: افزایش بسیاری از بیماری‌ها در جامعه ناشی از تغذیه نا مناسب است و این عسل‌های تقلبی ممکن است عامل ایجاد سرطان، آسیب جدی به دستگاه گوارش، سرکوب ایمنی بدن، ابتلا به دیابت و ... در مصرف کنندگان شود.

فلاح پور افزود: مردم باید محصولات غذایی خود را نه تنها از فروشگاه‌های معتبر بخرند بلکه به صحت مندرجات روی برچسب نیز حساسیت نشان داده و از طریق سایت اینترنتی ttac.ir اصالت محصول را استعلام کنند.

برچسب ها: عسل تقلبی ، پلمب ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار