مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: بر اساس برنامه تدوین شده در صدد هستیم تا مراکزی که در این استان منتسب به بانوان است، به نام شهدای زن استان نام گذاری شوند.
کد خبر: ۹۳۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 27 January 2021

 

علی کاظمی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ ساز با هدف بزرگداشت مقام ۱۷ هزار شهیده و جانباز زن در سطح کشور خبر داد و افزود: استان زنجان ۴۱ زن شهید دارد که در جریان بمباران سال های جنگ تحمیلی به فیض شهادت نایل آمدند و یک نفر از این شهیدان نیز در مناطق جنگی شهید شده است.

وی ادامه داد: ۷۱ نفر از زنان استان زنجان نیز به افتخار جانبازی نایل آمدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های تدارک دیده شده کمیته ایثارگران در استان برای بزرگداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری ۴۲ عنوان برنامه به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در سطح استان پیش بینی شده است.
وی افزود: گلباران مزار شهدا، کمک به آسیب دیدگان از شیوع کرونا، برگزاری یادواره های شهدا و بازدید مجازی از موزه شهدای استان از جمله این برنامه ها است.
کاظمی با بیان اینکه استان زنجان در جریان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی ۲۹ شهید را تقدیم نظام کرده است، گفت: مردم انقلابی و ولایت مدار استان زنجان در مبارزات قبل از انقلاب نقش اساسی داشتند که یکی از نمونه های آن برگزاری نخستین تظاهرات زنان در کشور در این استان است.
وی با بیان اینکه تعداد جانبازان انقلاب اسلامی استان ۲۴ نفر است، افزود: تعداد آزادگان سیاسی قبل از انقلاب استان نیز ۲۱ نفر است که ۱۸ تن از آنان در قید حیات هستند.
کاظمی از برگزاری هفته فرهنگی بزرگداشت مقام شهدای استان از ۱۱ تا ۱۷ بهمن جاری خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی با مشارکت دستگاه های فرهنگی استان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار