مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: جهاد کشاورزی در حفاظت از اراضی کشاورزی و باغات و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز عزم جدی دارد و اجازه تفکیک اراضی کشاورزی مرغوب ماهدشت را به سودجویان نمی دهیم.
کد خبر: ۹۳۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 21 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» اسماعیل صارمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای حصول نتایج مورد انتظار در مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مقابله با زمین خواران باید تمام نهادها و دستگاه‌های دخیل در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان کرج یک معضل جدی است.

وی اظهار داشت: در راستای حفاظت از بستر تولید غذا، امروز ۱۵ هکتار از اراضی یکپارچه کشاورزی ماهدشت که دستخوش تفکیک شده بود با حضور به موقع نیروهای خدوم جهاد و دستور مقام قضایی آزاد سازی شد.

صارمی با اشاره به آزادسازی اراضی کشاورزی ماهدشت، خیابان جم و کوچه طراوت شهرستان گفت: در این عملیات که در اجرای تبصره ۲ ماده ۲۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی انجام شد، ۳۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز از قبیل دیوارکشی، فوندانسیون، بنا، استخر، محوطه سازی و دپوی مصالح تخریب شد.

وی افزود: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی مهمترین گام در راستای تولید غذا، عدم وابستگی به واردات و نیز حمایت از مردم در خصوص پیشگیری از به دام افتادن و متضرر شدن ایشان است.

او هشدار داد: با کسانی که به منظور کسب درآمد بیشتر اقدام به دیوارکشی یا ساخت باغ ویلا می کنند به شدت برخورد می کنیم و از شهروندان کرج نیز درخواست کرد از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند و مراتب هرگونه تخلف در این حوزه را به سرعت به اطلاع تلاشگران جهاد کشاورزی برسانند.

شهرستان کرج دارای پنج هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۹۶۳ هکتار اراضی زراعی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار