این مجموعه در دامنه کوه ختابون، در کنار زیارتگاه محمد حنفیه همراه با چشمه های آب روان و درختان قدیمی و تنومند، همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند.
کد خبر: ۹۳۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: استان فارس ۳۶ درصد از پستانداران کشور را در خود جای داده که قوچ و میش‌ها از این دسته هستند، مرکز پرورش قوچ و میش بزرگترین مجموعه گردشگری طبیعی کشور است که در بوانات قرار دارد.

بوانات در شمال شرقی استان فارس و در میان کوه های سرسبز با انواع پوشش گیاهی، چشمه های متعدد، آبشارهای طبیعی، انواع قنات ها و تفرجگاه های زیبا در استان فارس خودنمایی می کند.

این مجموعه در دامنه کوه ختابون، در کنار زیارتگاه محمد حنفیه همراه با چشمه های آب روان و درختان قدیمی و تنومند، همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند.

اگر گذرتان به کوه و کوهستان افتاده باشد و یا از کنار شکارچیان گذشته باشید نام حیواناتی وحشی با شاخ های پیچ در پیچ که طول شاخ هایشان به ۱۵۰ سانتی متر هم می رسد با نام قوچ به گوشتان خورده است.

مدیر اقامتگاه قوچ ها و میش های کوهی بوانات علاقه به طبیعت و کوهستان و همچنین پرورش گونه های جانوری را باعث خلق این اقامتگاه دانست و گفت: این مجموعه دارای دوقسمت مجزا است، یکی پناهگاه و مرکز پرورش و تکثیر و دیگری اقامتگاه گردشگری شامل ویلا، سیاه چادر ،کلبه، باغهای میوه و رستوران و ...

یوسفی  پرورش این پستانداران زیبا را چنین توصیف کرد: جفت گیری قوچ و میش ها از اوایل آذر شروع و تا آخر ماه ادامه دارد و با ورود به اردیبهشت زایش آغاز می شود، که بیشتر آنها به طور طبیعی دوقلو هستند.

 

این دوستدار طبیعت بیان کرد: چنین طرحی بسیار دیر بازده است و چندین سال طول می کشد و کسانی که می خواهند به این عرصه پا گذارند باید با عشق و علاقه، همراه با صبر و حوصله باشند چراکه دیدن نتیجه لذتی دو چندان دارد.

او با بیان اینکه گردشگران خارجی سهم عمده ای در رفت و آمدهای این اقامتگاه دارند افزود: تاکنون گردشگران زیادی از کشورهای دانمارک، بلژیک ،اسپانیا و امارات داشته ایم که بیشتر آنها علاقمند به شکار بوده اند و همین امر می تواند باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر شده و درآمد به‌سزایی برای شهرستان و استان به همراه داشته باشد.

شکار مجاز با خیالی آسوده در دل طبیعت

انسان از ابتدای زندگی برای رفع گرسنگی، موجودی به نام حیوان را شناخت و فهمید با شکار علاوه بر رفع گرسنگی می تواند از پوست و پشم آنها استفاده های زیادی کند.

یوسفی یکی از اهداف اولیه خود را در ایجاد اقامتگاه حیوانات کوهستانی شکار امن عنوان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این مجموعه می توان بسیاری از شکارچیان که به صورت غیر مجاز در دامان طبیعت به شکار می پردازند و علاوه بر آسیب به طبیعت، بی نظمی را در حیات وحش ایجاد می کنند، را به صنعت گردشگری جذب کرد.

 

 

وی افزود: با ایجاد چنین مرکزی می توان هم جذب گردشگر و هم صنعت گردشگری را افزایش داد و هم از شکار غیر مجاز جلوگیری کرد.

یوسفی هدف اصلی خود را بهبود صنعت گردشگری دانست و گفت: حفظ و افزایش گردشگر و بها دادن به صنعت گردشگری و ایجاد محیطی نو و جدید، ایجاد آرامش به دور از شهر، تنوع زندگی و دوستی با حیوانات در دل کوهستان همگی می توانند به جذب توریسم کمک کنند.

طبیعت گردی شامل انواع گردشگری که در بستر طبیعت صورت گیرد و هدف آن داد و ستدهایی بین جهانگرد و محیط زیست است که البته در آن نباید به محیط زیست آسیب رساند.

گروه بسیار زیادی از طبیعت گردان به دنبال ماجراجویی و دیدار از مناطق بکر طبیعی هستند، طبیعت برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد و به عنوان عنصری تجلی بخش و الهام بخش می تواند زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد، بازدید از جاذبه های طبیعی یکی از برنامه های اصلی سفر است که بسیاری از گردشگران در سفر های خود از طبیعت و جاذبه های طبیعی دیدن کرده و لذت می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار