مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت: شهرهای صحنه و قصرشیرین به عنوان پایلوت برای متناسب‌سازی معلولان جسمی - حرکتی و نابینایان برحسب استاندارد جهانی به وزارت کشور معرفی شدند.
کد خبر: ۹۳۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 10 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«شهرام کهریزی» افزود: این ۲ شهر به وزارت کشور برای تامین اعتبار موردنیاز متناسب سازی معلولان جسمی- حرکتی معرفی شده ‌است.

وی گفت: شهرداران این ۲ شهر خود نامزد پایلوت شدن برای متناسب سازی معابر، خیابان ها، ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، بوستان ها و دستگاه های اجرایی برحسب استانداردها و ضوابط جهانی شدند.

کهریزی اضافه کرد: متناسب سازی معابر شهرها برای معلولان جسمی - حرکتی مشمول هزینه هایی است که در این راستا شهرداری‌های باید تلاش و کوشش فراوانی به خرج دهند.

او در پایان کار برای معلولان جسمی - حرکتی را یک کار فرابخشی دانست که باید همه دستگاه ها در آن مشارکت کنند.

برای متناسب سازی معابر کرمانشاه بیش از هشت میلیارد تومان هزینه شد

نماینده شهرداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: سال ۹۸ برای متناسب سازی معلولان جسمی - حرکتی در مناطق هشتگانه کلان شهر کرمانشاه بیش از ۸۰ هزار متر معابر و پیاده رو با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومان تخریب و بازسازی شد و تمام شاخص‌های بهزیستی در آن رعایت شده است.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز با تقدیر از عملکرد شهرداری کرمانشاه در راستای متناسب سازی معابر و پیاده روها برای معلولان جسمی - حرکتی خواستار رعایت تمام ضوابط، اصول و شاخص های بهزیستی در آرامستان جدید شهر کرمانشاه از همین ابتدای کار شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه به شهرداری کرمانشاه پیشنهاد داد در راستای استقبال مردم در مشارکت ها، یک خیابان را با تمام ضوابط و شاخص‌های زیبای شهرسازی و متناسب سازی معلولان جسمی - حرکتی را به عنوان الگو انجام دهند تا خود به خود فرهنگ سازی در شهر رخ دهد.

حسن عزیزی، همچنین خواستار هم افزایی دستگاه ها و ارگان ها برای تعمیر و ساخت معابر و خیابان ها و همچنین استفاده از مصالح با کیفیت شد و گفت: متاسفانه گاهی دیده می شود از احداث و یا آسفالت یک خیابان ۲ ماه نگذشته که یک ارگان دیگر مصالح آن را تخریب کرده و سال بعد برای تعمیر و بازسازی نیار به هزینه است.

معلولان را به عنوان یک شهروند بپذیرید

یکی از اعضای نابینایان کرمانشاه نیز در این جلسه با انتشار چند کلیپ و عکس با تقدیر از عملکرد شهرداری کرمانشاه در راستای به متناسب سازی معلولان جسمی - حرکتی گفت: متاسفانه برخی از این متناسب سازی ها اصلا استاندارد نیست و بسیاری از پیاده روهای ویژه نابینایان یا به درخت و دیوار و دکه و حتی از روی دریچه های فاضلاب رد می شود که بیشتر اوقات به دلیل سرقت درب آهنی آنها باز است و نابینایان در آن می افتند.

سنجعلی همچنین گفت: بسیاری از شهروندان به ویژه در پارک خودرو جایگاه عبور معلولان را رعایت نمی کنند و خودرو در آنجا پارک می کنند که باید یک تابلو پارک ممنوع توسط پلیس آنجا نصب شود.

نماینده سازمان حمل و نقل ناوگان عمومی و مسافربری شهری نیز در این جلسه گفت: ۹۹ درصد ناوگان اتوبوس رانی درون شهری کرمانشاه فرسوده است، نیاز به بازسازی دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار