رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی، دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان البرزکه در محل پارک علم و فناوری البرز برگزار شد از راه اندازی دفتر گمرک در این پارک خبر داد و اعلام کرد: برنامه ما این است که صادرات محصولات دانش بنیان و فناور این پارک با همکاری گمرک و راه اندازی نخستین دفتر گمرک تخصصی در پارک به 50 برابر کنونی افزایش یابد.
کد خبر: ۹۳۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 06 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهدی عباسی در این نشست با اشاره به مزیت های استان البرز گفت: استان البرز دارای بیش از 130 هزار دانشجو، 2500 نفر عضو هیات علمی، 35 مرکز پژوهشی،55 مرکز آموزش عالی، 3500 واحد صنعتی و 150 برند ملی و 25 شهرک و ناحیه صنعتی و دو پارک علم و فناوری است که مزیت متفاوتی را برای استان فراهم می کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز قطب کریدور حمل و نقل شمالی و جنوبی و شرقی و غربی کشور است افزود: همچنین این استان در زمینه دارویی و صنعتی و تولید محصولات فناوری و حتی کشاورزی نیز قطب کم نظیرو شاید بی نظیر در کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه 242 شرکت دانش بنیان در استان البرز وجود دارد خاطرنشان کرد: استان البرز در واقع قطب علم و فناوری و از لحاظ دارا بودن شرکت های دانش بنیان رتبه دوم را در کشور داراست.

مهندس عباسی با اشاره به موقعیت مجتمع علمی و تحقیقاتی جهادد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: از نود هکتار وسعت این مجموعه عظیم، 26 هکتار به پارک علم و فناوری البرز اختصاص یافته است. در این مجموعه 16 پژوهشکده و مرکز تخصصی جهاد دانشگاهی فعال هستند که دستاوردهای آن ها حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت های پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: ظرفیت های مجتمع علمی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در زمینه های امکانات فنی، زیرساختی و چرخه کامل توانمندی ها در حوزه علم و فناوری در بین استان های کشور منحصر به فرد است. مراکز متعددی در این مجتمع فعالیت دارند که پژوهشکده گیاهان دارویی و پژوهشکده رویان به عنوان نماد افتخار دستاورد های ویژه ای دارند که برخی از دستاوردهای آن در بهمن ماه رونمایی و معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری البرز از سال 1387 فعالیت خود را آغاز نموده است گفت: تاکنون 180 شرکت دانش بنیان و فناور از سوی این پارک مورد حمایت قرار گرفته و 1124 نفر از جوانان تحصیلکرده و نخبه در این پارک در قالب شرکت های فناور و دانش بنیان فعالیت دارند و دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی هستند.

مهندس عباسی به فروش محصولات و خدمات پارک اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری البرز درنه ماه گذشته 815 میلیارد تومان فروش محصولات و همچنین یکصد هزار دلار صادرات در نه ماه گذشته داشته ایم که در تلاش هستیم با راه اندازی اولین گمرک تخصصی در پارک علم و فناوری البرز صادرات خود را به 50 برابر برسانیم.

وی به برگزاری دوره های توانمندسازی و آموزشی پارک اشاره کرد و گفت: 11410 نفر ساعت دوره آموزشی ترویجی و توانمندسازی در این پارک انجام شده که نسبت به سال گذشته با همه شرایط کرونایی دوبرابر شده است. همچنین امسال 8 رویداد در پارک برنامه ریزی و اجرا شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به همکاری های اداره مالیاتی و گمرکی با شرکت های دانش بنیان و فناورضمن تشکر از مهندس فلاح مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در همکاری های بیمه برای شرکت های دانش بنیان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی در این حوزه اظهار داشت: بحث تسهیل امور مالیاتی، گمرکی و بیمه برای شرکت های دانش بنیان و فناور بسیار اهمیت دارد و انتظار ما این است که بان امور با راه اندازی شعب ویژه و همچنین همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی استان تسهیل و مشکلات به حداقل کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار