رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی و لوازم جانبی کرج علت نوسانات قیمت موبایل را کمبود کالا عنوان‌کرده و گفت: واردات به صورت قطره چکانی انجام می شود. به وارد کنندگان ارز لازم و کافی داده نمی شود و در واردات محدودیت دارند.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 06 January 2021

واردات قطره چکانی موبایل

به گزارش «تابناک البرز» محمد مهدی غفوریان گفت: وقتی هم‌که موبایل در بازار کم‌ می شود قیمت ها بالا رفته و افزایش قیمت ها و نوسانات بازار ایجاد می شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال احتکار موبایل گفت: احتکار توسط وارد کنندگان در حوزه موبایل جایگاهی ندارد زیرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا بر توزیع کالا نظارت دارد و سامانه همتا رصد می کند که چه شماره سریال هایی وارد می شوند و حتی دلیل فروخته نشدن بعد از گذشت مدتی از ورود موبایل بررسی می شود، بنابراین این موضوع امکان پذیر نیست.

به گفته غفوریان در مورد کالاهای نو نظارت ها افزایش یافته و گران فروشی وجود ندارد. اتحادیه نیز نرخ ها را اعلام می کند و اگر تخلف و گرانفروشی وجود داشته باشد، واحد ها علاوه بر الزام به پرداخت خسارت به مشتری باید به دولت نیز خسارت پرداخت کنند.

وی در مورد نحوه نرخ گذاری موبایل های دست دوم گفت: با توجه به افزایش آمار در مورد خرید و فروش کالاهای دست دوم به دلیل اینکه خیلی موارد از جمله خط و خش و آبخوردگی در کیفیت کالا تاثیر گذار است، باعث اختلاف قیمت این کالاها می شود. از طرفی خرید و فروش آن قراردادیست و نمی توان گفت که قیمت مشخصی دارد اما نرخ به این صورت است که یک سوم از قیمت کالای نو در فروش دست دوم کم می شود.

وی میزان مصرف گوشی کشور در ماه را بین یک میلیون تا یک میلیون و دویست دستگاه موبایل عنوان‌کرد و افزود: بیش از ۱۳۰۰واحد موبایل فروشی در شهر کرج وجود دارند که با توجه به بالاتر بودن سطح علمی در کرج به تناسب جمعیت، موبایل در استان به نسبت استان های دیگر پر مصرف است.

با توجه به اینکه در عصر امروز موبایل تبدیل به یک کالای تقریبا ضروری برای بیشتر اقشار مردم شده است رسیدگی و نظارت حداکثری به این بازار بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که علاوه بر نوسانات ارز، نظارت بر نحوه واردات این کالا با توجه به تقاضای بازار نیز در قیمت تعیین کننده است،حساسیت بیشتر در این‌مورد ضروری می نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار