سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که در حال حاضر شهرستان‌های البرز به جز کرج در وضعیت زرد قرار دارند، اظهار کرد: البته مردم نباید به این رنگ‌ها اعتماد کنند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجهی کنند.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 06 January 2021

کرونای انگلیسی جوان‌کش است

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد بابایی با اشاره به اینکه برودت هوا احتمال شیوع بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا را افزایش می‌دهد، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله حفظ بهداشت دست، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مکان‌های عمومی می‌توانیم از بروز موج چهارم کرونا جلوگیری کنیم.

این مسئول توضیح داد: تجربه نشان داده هر موج جدید کرونا از موج قبلی بدتر بوده و قدرت سرایت بیشتری داشته است به همین دلیل از مردم انتظار می‌رود با رعایت توصیه‌های ساده مانع از بروز موج جدید کرونا شوند.

بابایی با بیان اینکه ویروس کرونا تا کنون چندین بار جهش یافته، گفت: نوع انگلیسی این ویروس قدرت شیوع بیشتری دارد و بیشتر جوانان را درگیر می‌کند و برای مقابله با آن هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز همچنین با اشاره به وضعیت شیوع آنفلوآنزا در البرز افزود: طی سال‌های گذشته تعداد زیادی در البرز به این بیماری مبتلا شده و عده‌ای هم جان خود را از دست دادند ولی امسال تعداد مبتلایان به  آنفلوآنزا از انگشتان دو دست کمتر است و فوتی هم نداشته‌ایم.

وی گفت: بدون شک استفاده از ماسک و رعایت بهداشت دست و حفظ فاصله اجتماعی در کاهش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا تاثیر بسزایی داشته است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: در شرایط فعلی که آلودگی هوا با شیوع ویروس کرونا همراه شده از مردم درخواست می‌شود اگر از ماسک ان ۹۵ استفاده می‌کنند بی فیلتر باشد تا در صورت ابتلای فردی به کرونا از فیلتر ماسک عبور نکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار