سرپرست ستاد اقامه نماز البرز با بیان اینکه درحال حاضر همه ادارات البرز دارای نمازخانه هستند، گفت: ۹۸ درصد نمازخانه‌ها وضعیت مطلوبی دارند.
کد خبر: ۹۲۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 05 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی با تأکید بر اینکه لازمه قبولی عبادات مقبولیت نماز است، گفت: در قرآن ۱۹۰ بار الفاظ مربوط به نماز و ۱۹ بار واژه اقامه نماز آمده است كه نشان از اهميت و ارزش والای نماز دارد.

این مسئول با بیان اینکه بررسی و نظارت بر نمازخانه‌های ادارات برعهده ستاد اقامه نماز استان است، افزود: هر ساله ادارات با توجه به ظرفیت و امکانات و تفکیک دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مرادی با اشاره به اینکه نمازخانه‌های ادارات مشکل فیزیکی ندارند، اظهار کرد: تجهیزات و ساخت‌وساز نمازخانه‌های مدارس در استان نیز از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

سرپرست ستاد اقامه نماز البرز با بیان اینکه ادارات بر حسب بودجه تخصیصی از اعتبارات فرهنگی تجهیز می‌شوند، گفت: ادارات می‌توانند برای تجهیز نمازخانه‌ها درخواست خود را اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان در راستای ترویج نماز در استان تلاش می‌کنند، گفت: تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد و ترویج امر نورانی نماز نشان‌دهنده همدلی و هم‌زبانی مسئولان است.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه‌ای از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز البرز اشاره کرد و افزود: این ستاد به‌منظور رسیدن به گفتمان مشترک با مردم سایر کشورها و معرفی هرچه بیشتر احادیث و آموزه‌های دینی اسلام به سایر کشورها، ۸۰ حدیث را به زبان انگلیسی ترجمه و برای ستاد مرکزی ستاد اقامه نماز ارسال کرده است تا در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام منتشر شود.

سرپرست ستاد اقامه نماز البرز تصریح کرد: از آنجا که در فرهنگ غرب ثروت، کامیابی و شادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، احادیث ترجمه‌ شده با محوریت دنیا و مسائل دنیوی انتخاب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار