مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: دستور توانیر در راستای خاموش کردن یکی در میان برق معابر و بزرگراه‌ها برای کمک به مشترکان در بحث صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان اجرا شد.
کد خبر: ۹۲۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 05 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،امیدعلی مرآتی، با اشاره به افزایش مصرف گاز در کشور و قطع گاز نیروگاه‌های برق، اظهار داشت: با توجه به این قطعی، نیروگاه‌های برق از سوخت دوم (گازوئیل و مازوت) استفاده می‌کنند که آلودگی زیستی محیطی را به دنبال دارد که در صورت تدام این شرایط و محدودیت‌های که سوخت دوم برای تولید برق در نیروگاه‌ها به وجود می‌آورد، امکان قطعی برق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته به علت افت فشار گاز و قطع گاز نیروگاه‌ها تعدادی از استان‌های کشور در برنامه خاموشی قرار گرفته‌اند، ولی در استان کرمانشاه با تلاش و کوشش همکاران و شرکت گاز و همچنین همکاری خوب مردم تا این لحظه توانسته‌ایم مصرف برق و گاز را مدیریت کنیم.

با ۱۰ درصد صرفه‌جویی، از خاموشی در امان می‌مانیم

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر مردم در مصرف گاز ۱۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند در این روزهای سرد زمستانی از خاموشی برق در امان می‌مانیم و برنامه‌ای اعمال نمی‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه خاموشی از طریق دیسپاچینگ ملی شرکت برق منطقه‌ای اعلام می‌شود که در صورت اعلام به اطلاع هم‌استانی‌ها خواهیم رساند و اگر هم اطلاع‌رسانی از طریق شبکه صورت نگیرد مجبور هستیم دستور مدیریت شبکه را اجرا کنیم.

مرآتی در توضیح خاموشی اعمال شده در تعدادی از محورهای و معابر شهری، گفت: یکی در میان چراغ‌های معابر و بزرگراه‌ها در راستای کمک به مشترکان در بحث صرفه‌جویی در مصرف گاز اعمال شده این دستور از طریق شرکت توانیر ارسال شده تا مشترکان خانگی دچار قطعی گاز نشود.

وی تصریح کرد: در این روزها به علت برودت هوا و سرما اولویت گازرسانی به مشترکام خانگی است از این رو گاز نیروگاه‌های برق قطع شده که از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

مرآتی در پایان از هم‌استانی‌ها خواست، همانند تابستان امسال همکار خوبی با شرکت توزیع برق داشته باشند تا با مدیت مصرف برنامه خاموشی اعمال نشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار