رییس شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه امیدی به اصلاح وضعیت موجود و کاهش تنش‌ها در شورای شهر نیست، گفت: اکنون سطح اختلافات اعضا به مسایل جزیی و حتی عضویت در کمیسیون‌ها رسیده است.
کد خبر: ۹۲۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰ 05 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،طیب حیدری افزود: این اندازه از اختلاف در شورای شهر عجیب و غریب است و من امیدی به اصلاح آن ندارم مگر اینکه در شورای شهر بعدی افرادی بیایند و مسیر را عوض کنند.

او در پاسخ به اینکه آیا اختلافات و تنش‌های شورای شهر حاصل فشارهای بیرونی است، گفت: از بیرون شورا هیچ کسی چیزی را دیکته نمی کند و این خود اعضای شورا هستند که در ایجاد مشکلات فعلی مقصرند؛ منظورم از اعضای شورا همه اعضا هستند و حتی خودم را هم مقصر می دانم.

دلیل مخالفت برخی اعضای شورا، «مسایل جنبی» است

رییس شورای شهر کرمانشاه در باره اختلاف برخی از اعضای شورا با شهردار گفت: چالش شهردار با بخشی از اعضای شورا یک موضوع جداست و تشکیل نشدن جلسات موضوعی دیگر.

به گفته او، «مخالفان شهردار کرمانشاه حتی حاضر به بررسی لوایح مفید و ارزشمند شهرداری هم نیستند و دوست ندارند این لوایح رای بیاورد».

حیدری عنوان کرد: مخالفت برخی از اعضای شورا با شهردار بر سر مسایل جنبی است که اگر از سوی آقای طلوعی رعایت می‌شد، شاید کار به استیضاح و اختلافات فعلی کشیده نمی شد.

او در پاسخ به اینکه آیا منظور از مسایل جنبی، «درخواست های شخصی از شهردار» است، گفت: اسمش را شخصی می گذارید یا هر چیزی دیگری.

نمی‌گویم شهردار تخلفی نداشته است

رییس شورای شهر کرمانشاه همچنین با اشاره به دعوت چندین باره شورا از شهردار برای حضور در جلسات گفت: شهردار کرمانشاه باید به احترام قانون، مردم و اعضای شورای شهر در جلسات شهر شورا حضور یابد و نسبت به شبهات مطرح شده پاسخ دهد.

او گفت: شهردار منتخب اعضای شورای شهر است و این پذیرفتنی نیست که او در جلسات شورا حضور پیدا نکند.

حیدری در باره اینکه آیا شهردار مرتکب تخلف و اقدامات خلاف قانون شده است، گفت: من نمی‌گویم شهردار تخلفی نداشته است و شبهاتی در باره عملکرد او مطرح است که باید نسبت به آن ها پاسخگو باشد.

عضور شورای شهر کرمانشاه افزود: البته اختلافات تا اندازه‌ای بالا گرفته که حضور شهردار در جلسات شورا هم کمکی به حل تنش ها نمی کند به طوری که قرار بود شهردار کرمانشاه در جلسه روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه حاضر شود اما نیم ساعت پیش از آن، جلسه از رسمیت افتاد زیرا اختلاف بر سر مسایل جزیی و کم اهمیت که هیچ ارتباطی هم به شهردار نداشت، زیاد شد و ۲ نفر از اعضای شورا از جلسه خارج شدند و آن را از رسمیت انداختند.

برکناری شهردار اشتباه است

او در عین حال با بیان اینکه استیضاح شهردار به نفع شهر و شهروندان نیست، گفت: اگر شهردار برکنار شود و سرپرست جای او را بگیرد، باز هم با داستان تکراری عقب افتادن حقوق و دستمزد کارکنان و نیروهای شهرداری مواجه خواهیم شد و امور شهری معطل می ماند و مشخص نیست که انتخاب شهردار جدید چندین ماه به طول بینجامد.

حیدری گفت: به اعتقاد من تصمیم گیری درباره ماندن یا رفتن شهردار فعلی را باید به عهده شورای شهر بعدی بگذاریم تا آن ها درباره این موضوع تصمیم بگیرند.

او همچنین به رفتارهای متناقض اعضای شورا در مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت: ادامه تنش ها و اختلافات برای شهر و شهروندان جز ضرر نتیجه ای ندارد.

اختلاف بین اعضای شورای شهر کرمانشاه طی سه ماه اخیر بالا گرفته و بسیاری از جلسات آنان با غیبت اعضا، برگزار نشده یا نیمه تمام مانده است.

شورای کلانشهر یک میلیونی کرمانشاه ۱۱ عضو دارد. این شورا آبان سال ۱۳۹۷ به اتفاق آرا سعید طلوعی را به عنوان شهردار انتخاب کرده اما اکنون بر سر ادامه فعالیت او اختلاف نظر دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار