معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: چهار هم استانی در روز گذشته، به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۴۱ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۲۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 04 January 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۵۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۲ هزار و ۴۴۵ مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.
 
وی گفت: چهار هم استانی در روز گذشته، به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۴۱ نفر رسیده است.
 
همتی ادامه داد: هم اکنون ۵۱۱ بیمار مثبت قطعی و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.
 
وی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۱۵۷ هزار و ۷۷۵ نفر اعلام کرد.
 
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه موج شدید بیماری در آبان، اکنون پشت سر گذاشته شده و هم اکنون در شرایط بهتری قرار داریم، اظهار کرد:، اما این ویروس هم اکنون در جامعه از بین نرفته و در حال چرخش است؛ اگر اعضای جامعه دچار ساده انگاری و سهل انگاری و کاهش حساسیت نسبت به رعایت اصول بهداشتی شوند، ممکن است در بهمن ماه با موج شدیدتری مواجه شویم.
 
همتی با توجه به اینکه وضعیت فعلی شکننده است از مردم استان خواست تا با حساسیت ویژه، پیشگیری از این بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند؛ چرا که وضعیت کنونی کرونا در کشور پایدار نیست.
 
توصیه ویژه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ضرورت استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات بود.
برچسب ها: کرونا ، شیوع ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار