رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت:عملیات اجرایی راه‌اندازی موزه در ساختمان تاریخی درمانگاه ارباب قنبر رحیمی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 31 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی لعل بار افزود: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، باغ و ساختمان تاریخی درمانگاه ارباب قنبر رحیمی با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دانشگاه علوم‌پزشکی و شهرداری این شهرستان، به عنوان نخستین موزه مردم‌شناسی، صنایع سنگ و کشاورزی در شهر نیم ور تبدیل خواهد شد.
او ادامه داد: مرمت، بازسازی و محوطه‌سازی این بنای تاریخی، به زودی آغاز می‌شود و در فاز اول، سنگ فرش داخل محوطه باغ مرمت خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: این باغ و ساختمان تاریخی متعلق به دوره قاجاریه است و با شماره
۳۲۲۷۳ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
لعل‌بار با اشاره به اینکه هویت هر قوم و ملتی در تاریخ و قدمت آن نهفته است گفت: ایجاد موزه‌ با هدف ارتباط بین فرهنگ‌ها و آداب و رسوم ملت‌ها بسیار موثر است و شهرستان محلات نیز با دارابودن تاریخ چند هزارساله از شهرهای تاریخی ایران است که راه‌اندازی این موزه برای این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان محلات گفت: این باغ و ساختمان توسط فردی معروف به ارباب قنبر رحیمی که به عنوان بزرگترین معدنکاران تاریخ ایران شناخته می‌شود، ساخته شده که در ساخت آن از سنگ تراورتن استفاده شده است و سالها این ساختمان به عنوان درمانگاه شهر نیم‌ور مورد استفاده قرار می‌گرفت.
او افزود: تجهیزات آن برای تبدیل شدن به موزه آماده و مهیا شده است و بزودی این ساختمان به مکانی برای نشان دادن تاریخ و فرهنگ شهر نیم ور تبدیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار