مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه برنامه اشتغال در سایه طرح سحاب در استان را ۱۰ هزار شغل عنوان کرد و گفت: تاکنون ۴۰۰ طرح برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که با تحقق آن‌ها ۱۲ هزار شغل تا پایان امسال محقق خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 31 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، میثم کلهری امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: اشتغالزایی یکی از شاخصه‌های اصلی است که بنیاد برکت در فعالیت‌های خود گنجانده است.

وی ادامه داد: در این راستا با احیای مشاغل خرد خانگی، شغل‌های را در این زمینه تعریف می‌کنیم که در این زمینه از پتانسیل و ظرفیت‌های روستایی استفاده می‌شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه افزود: بنیاد برکت در دو بخش اصلی اجتماع محور و مشارکت‌های اقتصادی فعالیت‌های عمده‌ای را در سراسر کشور در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد.

وی در توضیح بخش اجتماع محور بنیاد برکت، اضافه کرد: طرح سحاب و سرمایه‌گذاری حمایتی بنیاد برکت در مناطق محروم و روستا‌های کم برخوردار است.

کلهری تصریح کرد: عمده فعالیت‌ها در این حوزه خلاصه می‌شود که با استفاده از تیم مجرب و متخصص تسهیل‌گران اجتماعی که از طریق دوره‌های آموزشی در بنیاد برکت جذب و پایش شده‌اند در مناطقی که کمیته اشتغال شهرستان‌های مشخص شده، حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی با استفاده از پتانسیل‌های منطقه، نیازسنجی‌ها را مشخص و در راستای محرومیت‌زدایی از طریق ایجاد اشتغال و ارتقا سطح معیشتی خانوار‌های کم‌برخوردار، برای دریافت تسهیلات معرفی می‌کنند.

کلهری مبلغ تسهیلات را تا سقف ۵۰ میلیون تومان با اقساط ۶۰ ماه با ۶ ماه تنفس اعلام کرد و افزود: مزیت اصلی طرح سحاب، اتصال پشتیبان و زنجیره ارزش این طرح است یعنی اگر کارآفرین در هر حوزه‌ای از جمله دامپروری، صنایع دستی، گردشگری و... ورود کند در حوزه نهاده‌ها، آموزش‌های فنی و تخصصی و حتی بازار فروش با مشکلی مواجه شد از طریق همین پشتیبان‌ها و زنجیره‌های ارزش، مشکلات را مرتفع می‌کنیم.

وی برنامه اشتغال در سایه طرح سحاب در استان را ۱۰ هزار شغل عنوان کرد و گفت: تا الان ۴۰۰ طرح در سامانه ثبت شده که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که با تحقق آن‌ها ۱۲ هزار شغل تا پایان امسال محقق خواهد شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه اظهار داشت: امسال حوزه اشتغال استان کرمانشاه روند روبه رشدی را داشته و مردم هم در مناطق روستایی کم‌برخوردار در راستای شکوفایی استعداد‌ها با پذیرای این تسهیلات تا بیش از ۱۲ هزار شغل را نیز می‌توانند ایجاد کنند.

وی به رویداد ملی بنیاد برکت در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: رویداد‌های ایجاد اشتغال برای کولبران استان‌های مرزی با عنوان «کاک برکت»، رویداد «چرخ برکت» در راستای تولید پوشاک، رویداد «دریای برکت» در راستای پرورش آبزیان و «بانوی برکت» در راستای محرومیت‌زدایی و حمایت از زنان سرپرست خانوار، چهار رویداد بنیاد برکت در سال ۹۹ است.

کلهری در توضیح طرح کاک برکت، اضافه کرد: این رویداد مختص سه استان مرزی آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان است که از طریق سامانه طرح‌هایی را در این سه استان تعریف می‌کنیم که بیش از ۳۰۰ طرح از استان کرمانشاه معرفی شده است.

وی اشاره‌ای هم به بنگاه‌های مشارکتی و اقتصادی بنیاد برکت داشت و افزود: بنگاه‌های اقتصادی که در حال ورشکستگی، ضرردهی و تعطیلی هستند اگر پتانسیل مشارکت را داشته باشند بنیاد برکت با ورود و حمایت مالی موجب رونق تولید و جهش تولید می‌شود.

کلهری در پایان، خاطرنشان کرد: این ستاد با هدف محرومیت‌زدایی در دو حوزه اصلی و امور خیریه و بخش‌های اقتصادی، عمرانی فعالیت می‌کند، ساخت مدارس و مساجد در مناطق روستایی و محروم، راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی در مناطق کم‌برخوردار با محوریت اشتغالزایی و انجام طرح‌های زیربنایی مانند راه‌سازی و احداث خانه محرومان از جمله فعالیت این ستاد است که فعالیت‌های ویژه‌ای هم در بحران‌های مانند زلزله، سیل و کرونا داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار