سرپرست پلیس فتا البرز با اشاره به ضرورت استفاده کاربران از رمز یک بار مصرف‌ کارت بانکی گفت: استفاده از این رمزها تضمین امنیت تراکنش مالی را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۲۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 31 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان گفت: برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی  و با هدف افزایش ضریب امنیت پیامک های رمزدوم پویا، ساختار و محتوای پیامک در شبکه بانکی کشور یکسان سازی شده و در پیامک رمز یکبار مصرف علت تراکنش ، مبلغ و رمزدوم پویا همزمان به کاربر ارسال خواهد می شود.

وی خاطرنشان کرد:  افزایش جرائم اینترنتی و  برداشت های  غیرمجاز بانکی، در سال های اخیر  باعث ایجاد دغدغه و نارضایتی برای مردم و مسئولان ذیربط شده بود که به همین منظور تصمیم به اجرای طرح رمز  یکبار مصرف برای تمامی تراکنش های بانکی به عنوان راهکاری مناسب ارائه و اجرایی شد.

جلیلیان گفت: با این روش امکان پیشگیری از جرائم درگاه های جعلی،کلاهبرداری های مالی و سایر جرائم وجود دارد.

وی با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جوامع امروزی، گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سوءاستفاده می شود.

سرپرست پلیس فتا البرز یادآورشد: مردم از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری کنند چرا که کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.

وی بیان داشت: بانک ها با تدابیرانجام شده اپلیکیشن‌ های خو د را  برای اجرای رمز یک بار مصرف با استفاده از الگوریتم پیچیده‌ای تولید می‌کنند که دسترسی به آن برای هکرها بسیار پیچیده یا حتی غیر ممکن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار