محمدرضا محمدحسن پور با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان اولویت شهرداری است و مدیریت شهری تابع مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است، ادامه داد: زیبا سازی شهر در آستانه ایام نوروز به معنای دعوت سفر به شهر شیراز در ایام کرونا نیست بلکه شهر را برای شهروندان زیبا می‌کند.
کد خبر: ۹۲۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 31 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدرضا محمدحسن پور در نشست خبری،گفت: برنامه ریزی برای زیباسازی شهر برای ایام نوروز از دوماه قبل آغاز شده است و در این راستا تحولات جدی در تمامی ورودی‌های شهر، افزایش نورپردازی‌ها، روشنایی‌ها و گسترش بافت سبز شهری در دستور کار است.

او با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ که باعث شد شهروندان برای قطع زنجیره انتقال از تردد‌های غیر ضروری اجتناب کنند، افزود: مجموعه شهرداری و شورا جز اولین نهاد‌هایی بودند که در مسیر مبارزه با کرونا در شهر شیراز بهترین عملکرد را در کشور داشتند و اقدامات در این مسیر تا پایان بیماری کرونا اولویت شهرداری است.

این مقام مسئول با تاکید بر این مطلب که حفظ سلامت شهروندان اولویت شهرداری است و مدیریت شهری تابع مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است، ادامه داد: زیبا سازی شهر در آستانه ایام نوروز به معنای دعوت سفر به شهر شیراز در ایام کرونا نیست بلکه شهر را برای شهروندان زیبا می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از زیر ساخت‌های افزایش سرانه فضای سبز به تامین آب مصرفی باز می‌گردد، عنوان کرد: پیش از این هر ۴۰ روز یکبار آبدهی به باغ‌ها صورت می‌گرفت که با احیای قنات‌ها این عدد به ۲۰ روز یکبار کاهش یافته است.

محمدحسن پور از احیا و زنده کردن قنات آرامگاه سعدی تا پایان سال خبر داد و گفت: قنات سعدی به‌عنوان یکی از عناصر زیبایی این مجموعه گردشگری برای شهرداری در اولویت قرار دارد که با لایروبی آن مشکل برطرف شده و آب در قنات جاری خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه افزود: ساماندهی و هوشمند سازی چاه‌های آب و رینگ کردن آن‌ها از دیگر اقدامات شهرداری شیراز در حفظ و توسعه فضای سبز شهری است و مطالعات آن با اختصاص هزینه زیاد توسط شهرداری به اتمام رسیده است. در مدت زمان ۱ تا ۲ هفته آینده آب مصرفی فضای سبز در مناطق ۱۰ و ۶ شهرداری از این طریق تامین می‌شود.

او بیان کرد: رفع مشکل کم آبی برای توسعه فضای سبز و حفظ آن از اولویت‌های رینگ کردن چاه آب است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در بخش دیگری با اشاره به غرس ۵۰۰ هزار درخت تحت عنوان نهضت درختکاری تا پایان سال در شهر شیراز، گفت: در نهضت درختکاری محدودیتی در کاشت درخت نخواهیم نداشت و از ابتدای شروع این نهضت تاکنون ۳۰ هزار اصله درخت غرس شده است.

او درباره تعهد شهرداری برای غرس این تعداد درخت در نهضت درختکاری، افزود: اسناد خرید درختچه‌ها و درختان در شهرداری درج شده است و مجموعه شهرداری ناظر بر عملکرد و تحقق این موضوع خواهد بود و قول می‌دهیم تا پایان اسفند ماه این اسناد خرید و محل‌های کاشت به‌صورت شفاف صحت سنجی می‌شود.

محمدحسن پور درباره تعداد پرونده‌های تخلف در راستای تخریب و قطع درختان در باغ‌های شهر و معابر و چگونگی برخورد با متخلفان، گفت: تخلفات در کمیسیون ماده ۷ که ۳ نفر متشکل از اعضا شورا و معاون شهردار شیراز است هر هفته ۱۰ پرونده تخلف برسی می‌شود و این حساسیت وجود دارد که هر درختی که قطع شود باید چند درخت جایگزین غرس شود.

او درباره سرنوشت تصفیه خانه‌های لوکال نیز گفت: با وجود آنکه مجوز احداث تصفیه خانه‌های لوکال از محیط زیست دریافت شده بود، اما طی جلسات مشترک بین دانشگاه شیراز و مشاوره آلمانی با احداث تصفیه خانه لوکال مخالفت شد. توجیه مخالفان این بود که حجم آبدهی تصفیه خانه برای آبیاری قصر دشت کمتر از قنات‌ها است پس در یک جمع بندی شهرداری سرمایه خود را در احیا و لایروبی قنات‌ها تخصیص داد، هرچند که مطالعات تصفیه خانه‌ها متوقف نمی‌شود.

به گفته محمدحسن پور استفاده از حق آبه تصفیه خانه شهر شیراز به‌عنوان منبع پایدار برای ابیاری باغ‌ها طی یک تفاهم نامه بین شهرداری و آبفا از جمله راهکار برای رفع آبیاری درختان شهر است.

او با اشاره‌ای به سایر اقدامات شهری در راستایی احیا و مرمت شهر داشت و گفت: عملیات اجرایی زنده کردن محور زند و مرمت دیواره سازی و کف سازی بازارها‌ی تاریخی مسگر‌ها و روح الله در دستور کار است.

معاون خدمات شهری با اشاره به پروژه نورپردازی شهر شیراز و اینکه طی ۲۰ پروژه خیابان ها، پل‌ها و معابر روشن می‌شوند، گفت: تغییر نوع رنگ روشنایی بلوار ارم، تغییر جانمایی تیر‌های چراغ برق بلوارزند، تامین روشنایی و تغییر در چگونگی روشنایی حدفاصل میدان امام حسین تا اطلسی و ۷ کیلومتر بلوار مدرس، تغییر در نوع روشنایی بلوار معالی آباد در لیست پروژه‌های نورپردازی قرار دارد که بخشی در دهه فجر امسال و بخشی دیگر تا پایان سال۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

او در پاسخ به زمان راه اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره به‌عنوان یکی از مصوبات شورای شهر شیراز گفت: عرضه مستقیم میوه و تره بار از پیشنهادات مقام ارشد استان و طی یک تفاهم نامه با دستگاه‌های مرتبط در شورای شهر شیراز مصوب شد که شهرداری موظف شد ۲۲ بازارچه در ۱۱ منطقه برای عرضه مستقیم و ارزان و باکیفیت و میوه‌‌های سالم و ارگانیک را راه اندازی کند که در هفته آینده ۷ بازارچه آماده می‌شود و در اختیار نهاد‌ها قرار می‌گیرد.

محمدحسن‌پور به مسئله فاضلاب صنایع آلاینده همجوار رودخانه چنار راهدار هم اشاره و بیان کرد: با چه صدایی باید بگوئیم که پساب صنایع آلاینده در این رودخانه رها نشود؟ چرا که این آلودگی‌ها به پایین دست رودخانه انتقال داده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در پایان خبر از بازآفرینی و احیای محور زندیه در مقیاس وسیعی داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار