پرونده های ناقص متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در صورت تکمیل نشدن تا پایان دی ماه از فرایند دریافت وام حذف می شود.
کد خبر: ۹۲۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 30 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: جایگزینی پرونده‌های ناقص متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا با پرونده‌های جدید، مصوبه هشتمین جلسه کارگروه اقتصاد اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس بود.

بر اساس این مصوبه مقرر شد، بانک‌ها در تعامل با دستگاه‌های اجرایی تا پایان دی پرونده ناقص متقاضیانی که تاکنون اقدام به تکمیل پرونده هایشان نکرده اند را از فرایند دریافت وام حذف و پرونده متقاضیان دریافت این تسهیلات که تمامی شرایط را دارند اما در نوبت دریافت وام معطل مانده اند جایگزین آنان کنند.

افشون معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه این تسهیلات ارزان قیمت هستند و می توانند به سبد درآمدی استان فارس اضافه گردد بر تلاش بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای جذب هرچه بیشتر تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تاکید کرد.

مختاری مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی با اشاره به این که تاکنون ۴۲ هزارو ۳۷۸ کارگاه برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند، گفت: فارس در بخش ثبت نام تسهیلات تاکنون جایگاه سوم کشور و در بخش پرداخت تسهیلات با پرداخت ۴۷۲ میلیارد تومان، جایگاه چهارم کشور را دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۷۱۰ میلیارد تومان نیز تقاضای دریافت تسهیلات روی میز بانک ها است.

مختاری ادامه داد: عملکرد شهرستان‌های گراش، لار، خرمبید و مهر در جذب و پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا را عالی ارزیابی کرد و بر تلاش هر چه بیشتر سایر شهرستان‌ها و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی مربوطه بخصوص فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی وگردشگری، آموزش و پرورش، وزارت تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی و همچنین فرمانداران شهرستان‌های رده پایین‌تر در دریافت تسهیلات برای اطلاع رسانی به مشمولان و جذب این تسهیلات تاکید کرد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی به ۱۲ هزارو ۴۵۴ پرونده متقاضی دریافت تسهیلات به ارزش ۲۱۸ میلیارد تومان در شعب بانک‌های استان اشاره کرد و افزود: پرداخت این تسهیلات، به معنای افزوده شدن سبد درآمدی مردم فارس است و بانک‌ها هر چه بیشتر برای توزیع آن باید تلاش کنند.

اطلاع رسانی دستورالعمل الحاقی جدید ستاد ملی کرونا برای پرداخت تسهیلات جدید به مشاغل آسیب دیده از کرونا در سه حوزه فرهنگ، گردشگری و ورزش مصوبه دیگر این نشست بود.


افشون معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس بر شناسایی و اطلاع رسانی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت این تسهیلات جدید به فعالان اقتصادی مشمول در سه حوزه مذکور تاکید کرد.

براساس این دستور العمل که به زودی جزییات آن منتشر می‌شود، تسهیلات بخش گردشگری بین ۵۰۰ تا ۹ هزار میلیون ریال، ورزش تا ۹۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

بررسی روند تغییر نرخ بیکاری در استان فارس از سال ۹۵ تا تابستان ۹۸ که روندی کاهش بوده از دیگر موضوعات جلسه بود.

براساس ارزیابی اشتغال در فارس، سهم اشتغال فارس در حوزه صنعت ۲۷ درصد، دربخش کشاورزی ۲۱درصد و در بخش خدمات ۵۲ درصد اعلام شد که استان فارس در بخش اشتغال کشورو اقتصاد با توجه به پیشی گرفتن در دو بخش کشاورزی و خدماتی از متوسط کشوری، فارس، استانی خدماتی_ کشاورزی ارزیابی شد و بر تلاش برای صنعتی‌تر شدن فارس تاکید شد.

همچنین در این جلسه دستگاه‌های اجرایی ملزم شدند به منظور توانمند سازی بخش تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان تا ۷۰ درصد نیاز‌های خود را در بخش تامین کالا و خدمات از داخل استان تامین کنند.

برچسب ها: وام ، کرونا ، متقاضیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار