رئیس اداره حیات وحش محیط زیست البرز از بازداشت شکارچیان غیر مجاز کل و بز وحشی در طالقان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 30 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» حشمت الله کشیری با اشاره به دستگیری شکارچیان غیرمجاز که در یک ماهه گذشته در چند نقطه البرز شکار و صید غیرمجاز انجام دادند، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته در منطقه شکار ممنوع طالقان 4 مورد دستگیری داشتیم که اقدام به شکار غیرمجاز کل وحشی کرده بودند.

وی با این توضیح که برای این متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: از این تعداد دو نفر آنها در دادگاه بدوی محکوم شدند و دو مورد دیگر نیز پرونده هایشان در جریان رسیدگی است.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز، بیان کرد: یک مورد از این متخلفان دارای موارد تخلف بسیاری از گذشته تاکنون است که شواهد آن در حافظه فلش و تلفن همراه وی مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: پرونده این فرد متخلف در جریان است و ضمن بررسی تخلفات جدید وی به مواردی که در گذشته نیز در زمینه شکار غیرمجاز مرتکب شده و تصاویر مکشوفه از آن تخلفات در فلش و تلفن همراهش موجود است نیز رسیدگی می‌شود.

کشیری با اشاره به مواردی از دستگیری متخلفان طی یک ماه گذشته در مرکز حفاظت شده البرز جنوبی و در نتیجه پایش شبانه روزی و مستمر ماموران یگان حفاظت محیط زیست، گفت: یک مورد این دستگیری‌ها در رابطه با شکارچیان کبک وحشی بوده است، در مورد دیگر دستگیری شکارچیان متخلف را داشتیم که با اسلحه قاچاق اقدام به شکار کرده بودند که تمامی ادوات غیرمجاز این شکارچیان نیز ضبط شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزهای سرد سال فرا رسیده،  حیات وحش برای تهیه آذوقه به نقاط مسکونی روستاها و همچنین به جاده‌ها نزدیک می‌شوند، در نتیجه از جوامع محلی درخواست می شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در زمینه شکار غیرمجاز حیات وحش، موارد مذکور را به ادارات شهرستانی حفاظت از محیط زیست استان گزارش دهند.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز با قدردانی از جوامع محلی و همیاران بابت گزارش تخلفاتی که شکارچیان در نقاط مختلف استان داشتند، افزود: ماموران یگان حفاظت از محیط زیست نیز پیوسته در حال پایش محیط هستند و تمامی این همکاری‌ها سبب دستگیری متخلفان و شکارچیان غیرمجاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار