مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای شروع فاز اجرایی پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 30 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری، بااشاره به گذشت حدود یک دهه از شروع اقدامات برای اجرای پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان، اظهارکرد: مطالعات فاز صفر این پروژه با روند بسیار کُندی در سال 1396 و مطالعات فاز یک آن هم در سال 1398 به پایان رسید.

وی تصریح کرد: با اتمام فازهای مطالعاتی حدود 18 مگاپروژه و 25 ریز پروژه برای مسیر 32 کیلومتری کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان در نظر گرفته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با پُراهمیت خواندن اجرای این پروژه برای حوزه گردشگری استان، عنوان کرد: از آنجایی که در این پروژه قرار است دو اثر باستانی مهم استان یعنی بیستون و تاق بستان از طریق یک مسیر گردشگری به هم وصل شوند، برای همین می تواند گردشگران زیادی را به کرمانشاه بکشاند و در رونق گردشگری استان تاثیر مهمی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس، پس ازپایان مطالعات فاز یک پروژه تلاش های زیادی را برای اجرای هرچه سریعتر آن در دستور کار قرار داریم، اما متاسفانه موانعی همچون شیوع بیماری کرونا و عدم تخصیص اعتبار باعث شد تا اجرای آن به تاخیر بیفتد.

قادری از به نتیجه رسیدن تلاش ها برای شروع فاز اجرایی این پروژه خبرداد و گفت: اخیرا با حمایت استاندار حدود پنج میلیارد تومان اعتبار برای شروع فاز اجرایی پروژه اختصاص پیدا کرده تا پس از سالها انتظار بتوانیم آن را به مرحله اجرایی برسانیم.

وی یادآورشد: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است این اعتبار صرف ساماندهی مسیر و باند کندرو و فضاسازی اطراف آن شود که به منظور هماهنگی بیشتر برای اجرای این بخش از پروژه طی روزهای آینده نشستی با معاون عمرانی استاندار و مسئولین راه و شهرسازی استان خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم زیرساخت های کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان را برای حضور سرمایه گذاران آماده کنیم، جمعا به حدود 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که این پروژه یک ابرپروژه محسوب می شود، به صورت مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت و زیرساخت ها را برای حضور سرمایه گذاران آماده می کنیم.

به گفته این مسئول، جمعا 44 بسته سرمایه گذاری برای حضور بخش خصوصی در این مسیر تعریف شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار