مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: همه مدیران ادارات و صاحبان صنعت و تولید در قبال اقشاری که ناتوانی جسمی و ذهنی دارند، مسوولیت دارند و باید از ظرفیت های موجود برای بکارگیری این جوانان استفاده کنند.
کد خبر: ۹۲۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 30 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«فریبرز نجفی مهر»  در بازدید از کارگاه تولید ماسک شرکت درمان طب سحر که کلیه پرسنل آن ناشنوا می باشند، افزود: اقدام ارزنده برخی کارآفرینان در بکارگیری معلولین و تسهیل شرایط اشتغال این افراد الگویی مناسب در استان است و این کارآفرینان باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی اظهار داشت: اینکه یک کارآفرینِ جوان با دلسوزی و پذیرش مسوولیت اجتماعی در کارگاه خود به معلولین جایگاه بخشیده و تمام پرسنل خود را از میان ناشنوایان برگزیند، اتفاق مبارکی است که می تواند الگویی برای همه صاحبان دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی استان باشد.

وی عنوان داشت: در چنین شرایطی که بیش از ۱۵ ناشنوا با امید و نشاط و اعتمادبنفس مشغول بکار شده اند و از افسردگی هایِ احتمالیِ کنج خانه رها شده اند، آیا نباید چنین کارآفرینانی مورد تشویق و حمایت و پشتیبانیِ متولیان امر قرار گیرند؟

وی اضافه کرد: این کارگاه برای ادامه حیات و حفظ اشتغالِ ناشنوایان که برخی از آنها متاهل و مستاجر می باشند، نیاز به حمایت واقعی ادارات و دست اندرکاران مرتبط دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ضمن اشاره به نقش اشتغال و کارآفرینی در توانمندسازی معلولین تصریح کرد: اقدام مدیرعامل این شرکت به لحاظ حمایت ویژه از معلولین قابل تقدیر است و خیرین و کارآفرینان دیگر نیز می توانند در این مسیر پیشگام شوند و با شناسایی توانایی معلولین امکان اشتغال این عزیزان را فراهم نمایند.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه اکنون بیش از ۱۶۴ هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی است که از این تعداد ۴۲ هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار